• până la finele anului, se va organiza licitaţie pentru proiectul tehnic, este promisiunea asumată de către preşedintele Companiei Naţionale de Autostrăzi, Cătălin Homor, într-un interviu acordat presei centrale
Bombasticul proiect investiţional privind realizarea unui pod suspendat peste Dunăre în dreptul Brăilei este din nou scos de la naftalină şi repus în atenţia publică. Într-un interviu acordat agenţiei Hotnews, preşedintele Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR (fosta CNADNR), Cătălin Homor, se arată optimist că până la finele anului se va mai face un pas important în acest proiect: lansarea licitaţiei pentru proiectul tehnic şi autorizaţia de construire. „Astăzi stadiul acestui proiect este că studiul de fezabilitate a fost aprobat cu observaţii. În momentul de faţă se implementează observaţiile Companiei şi după această etapă vom face documentaţia de atribuire pentru lansarea licitaţiei. Îmi menţin declaraţia că până la sfârşitul anului va fi lansată licitaţia pentru proiectul tehnic şi autorizaţia de construire”, a declarat Homor.
Rămâne de văzut şi cât va costa proiectul tehnic, dat fiind faptul că numai reactualizarea studiului de fezabilitate a însemnat anul trecut un efort de 5,63 milioane lei, bani publici (85% din fonduri FEDR - Fondul European de Dezvoltare Regională şi 15% de la bugetul de stat) plătiţi de fosta CNADNR unui consorţiu format din “Institutul de Studii şi Proiectări Căi Ferate”, SC “E.D.IN” SRL şi SC “S.T.E.” SRL, plus italienii de la “Pegaso Ingegneria” SRL.
În altă ordine de idei, proiectul cu podul peste Dunăre de la Brăila face parte şi din Strategia integrată de dezvoltare durabilă a Deltei Dunării în cadrul căreia, printre investiţiile de infrastructură pe parte de transport luate în calcul, se numără şi acest proiect. Menţionarea se face în contextul necesităţii reabilitării drumului care leagă Dobrogea de Moldova.
De altfel, podul Brăila - Măcin este inclus şi în Master Planul General de Transport (MPGT), cu o valoare estimată la peste 246 de milioane de euro. Podul, aşa cum a fost el testat în modelul naţional de transport ce stă la baza MPGT, urmăreşte fluidizarea fluxurilor de trafic auto din zonele Galaţi, Brăila şi Tulcea, având asigurate conexiunile la reţelele de transport existente, precum şi la viitorul drum expres, cuprins în Master Planul General de Transport, ce leagă oraşele Galaţi şi Tulcea, de judeţul Constanţa.
Reamintim că proiectul investiţional în discuţie a fost lăsat totuşi în coada listei ca importanţă în Master Planul General de Transport, cu orizont de implementare spre anul 2030.