„Vânzarea de către Lindt a figurinelor din ciocolată în formă de urs şi ambalate în staniol auriu cu fundă roşie nu reprezintă o atingere adusă mărcii Goldbären (Ursul de aur) a Haribo şi nicio imitaţie ilicită a produselor sale din gelatină", a decis curtea cu sediul în Karlsruhe (sud) într-un comunicat. Această dispută judiciară a început la sfârşitul anului 2012. Marca germană Haribo, care comercializează ursuleţi gumaţi cu diferite gusturi de fructe, a depus plângere împotriva producătorului de ciocolată Lindt&Sprünglin pentru că i-a copiat celebra marcă. Ursul Lindt pus în cauză, comercializat sub numele de Lindt Teddy, a ajuns în rafturile germane în toamna anului 2012 înainte de Sărbătorile de Crăciun.
Inspirat din iepuraşul de ciocolată care este un best-seller al mărcii Lindt de Sărbătorile de Paşti, ursul este învelit în staniol auriu şi are în jurul gâtului o fundă. În primă instanţă, un tribunal din Koln a dat dreptate Haribo, estimând că s-ar putea face confuzie între cele două mărci. Dar în apel s-a stabilit că „nu există o asemănare suficientă". Pentru a pune capăt disputei, cazul a fost dus în faţa Curţii federale, cea mai înaltă jurisdicţie a ţării.