HG 1502 reglementează condiţiile în care se va derula procesul de actualizare a datelor privind populaţia şi locuinţele din România ce urmează să se deruleze în 12-21 martie 2011.
Prin acest act normativ sunt stabilite şi componenţele comisiilor judeţene, municipale sau comunale de recenzare. Astfel, într-un judeţ comisia de recensământ îl va avea ca preşedinte pe prefect, iar ca vicepreşedinţi pe preşedintele Consiliului Judeţean, un subprefect, secretarul judeţului şi pe directorul coordonator al direcţiei judeţene de statistică, în timp ce adjunctul acestuia din urmă va fi secretarul comisiei de recenzare.
Prin textul Hotărârii, se prevede ca în perioada menţionată şcolile să intre în vacanţă, în condiţiile în care inspectorii şcolari, directorii de şcoli şi numeroase cadre didactice vor fi implicate în procesul de recenzare. Recenzorii vor primi 50 de lei pe zi şi nu vor avea un program de lucru mai scurt de 6 ore.
Pentru verificarea logisticii necesare, dar şi a formularelor de la recensământ va fi organizat, în martie 2010, un recensământ de probă în câte trei sectoare de recenzare din fiecare municipiu reşedinţă de judeţ, dar şi dintr-o comună din fiecare judeţ.
