Ieri, doi bătrâni din Vrancea şi-au pierdut viaţa într-un tragic accident rutier, produs pe raza judeţului Brăila. Şoferul unui autoturism a încercat să evite un crater format în asfalt, însă a intrat pe contrasens şi s-a ciocnit cu o altă maşină. Două dintre victimele evenimentului au murit pe loc, iar alte două au scăpat cu răni uşoare.
Tragedia s-a consumat în jurul orei 12.00, în timp ce Florică C. (77 de ani) din Odobeşti, judeţul Vrancea, conducea un autoturism "Dacia" pe DE 584. Între oraşul Însurăţei şi comuna Bărăganu, şoferul a observat în ultima clipă un crater în carosabil, pe care a încercat să îl evite intrând pe contrasens. În acel moment s-a izbit frontal de un autoturism "Renault", condus regulamentar de Lucian O. (57 de ani) din Slobozia, judeţul Ialomiţa. Impactul violent a dus la moartea şoferului "Daciei" şi a concubinei acestuia, Vasilica C. (74 de ani), pasageră în maşină. Deoarece autoturismul vrânceanului s-a făcut "acordeon", a fost nevoie de intervenţia echipei de descarcerare a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă "Dunărea" Brăila, pentru a scoate victimele dintre fiarele contorsionate. Medicii de la Ambulanţă nu au mai putut face nimic pentru cei doi bătrâni, aceştia decedând pe loc. Şoferul celuilalt autoturism implicat în accidentul rutier a scăpat doar cu câteva contuzii, iar soţia acestuia, Ileana O. (59 de ani) a suferit un traumatism la mână şi picior. La faţa locului poliţiştii au efectuat măsurători şi au filmat groapa cu pricina, care nu era semnalizată corespunzător, întocmind în final un dosar de cercetare penală pentru ucidere din culpă.
Dacia vrânceanului s-a făcut "acordeon" astfel încât a fost nevoie de intervenţia echipei de descarcerare pentru scoaterea victimelor La câteva ore de la producerea evenimentului rutier, la redacţia cotidianului "Obiectiv" a sunat un participant la trafic, care ne-a povestit că, în cursul dimineţii, a fost la un pas să ia groapa din plin. "Am sunat la 112 în jurul orei 09.20, pentru a sesiza faptul că la km 35, înainte de intrarea în localitatea Bărăganu, este o groapă de mari dimensiuni, care reprezintă un pericol pentru cei aflaţi în trafic. Am fost direcţionat spre Poliţie, de unde am fost informat că sesizarea va fi trasmisă instituţiilor responsabile să ia măsuri. Trei ore mai târziu, când mă întorceam spre Brăila, am constatat că problema nu se rezolvase, iar nenorocirea s-a produs. Au venit să astupe groapa de abia după consumarea accidentului. Poliţia ar fi trebuit să asigure zona ca să nu se întâmple aşa ceva", ne-a spus Lucian C., din Brăila.
Apelul primit la 112 a fost direcţionat către Poliţia oraşului Însurăţei, întrucât zona se afla pe raza ei de competenţă. Poliţiştii de la Însurăţei au redirecţionat apelul către colegii de la Postul de Poliţie Bărăganu, care urmau să ia legătura cu cei de la Drumuri Naţionale. Şeful de post a încercat în zadar să contacteze telefonic instituţia, pentru că timp de câteva zeci de minute numărul de fix a prezentat continuu ocupat. Într-un final, poliţistul a reuşit să facă rost de un număr de mobil al unui inginer din cadrul instituţiei, pe care l-a anunţat de existenţa gropii, însă a fost prea târziu. Până a ajuns cineva să astupe groapa, tragedia deja se consumase.
Cei de la Drumuri spun că n-au fost anunţaţi
Secţia Drumuri Naţionale (SDN) Brăila nu avea cunoştinţă, ieri după-amiază, despre groapa de pe DE 584. Şeful SDN, Doiniţa Corban, ne-a spus că respectiva porţiune de drum a fost în reparaţii, în lunile iulie şi august, pentru că apăruseră burduşiri, adică tasări provocate de cedarea fundaţiei. Firma care a lucrat acolo este "Tehnologica" Bucureşti, iar şoseaua astfel reparată încă este în garanţie. "La dispeceratul nostru nu s-a primit nicio sesizare legată de apariţia acelei gropi. Din informaţiile pe care le aveam, şoseaua era în regulă. S-a făcut recepţie la lucrările efectuate de «Tehnologica» şi nu erau probleme. Oricum, lucrarea e în garanţie şi este obligaţia lor să remedieze toate deficienţele. Intervenţiile făcute ieri, după producerea accidentului, aparţin firmei în cauză. Nu noi am coordonat intevenţia, fiindcă nu ne anunţase nimeni, nici despre apariţia gropii, nici despre accident", ne-a declarat Doiniţa Corban. Potrivit acesteia, investiţia pentru repararea DE 584, între Însurăţei şi Bărăganu, s-a făcut prin intermendiul Direcţiei Regionale Drumuri Naţionale Constanţa, de care aparţine şi SDN Brăila.
După lăsarea întunericului, o echipă revenise la locul cu pricina încercând să astupe mai bine groapa Lucrările i-au fost încredinţate firmei bucureştene tot de către Regionala Constanţa, rolul secţiei brăilene fiind de supraveghere a derulării reparaţiilor. La câteva ore de la evenimentul rutier, groapa fusese astupată, însă materialul folosit s-a lipit de roţile autovehiculelor aflate în trafic, astfel încât aceasta a început să ia, din nou, în adâncime. În jurul orei 17.00, şeful de post de la Bărăganu stătea de pază în zonă, cu maşina pusă pe avarii, pentru a preveni producerea altor incidente, deoarece groapa nu era semnalizată cu nimic. Astfel, acolo a fost direcţionat un echipaj de la Însurăţei, pentru a constata dacă drumul a fost asfaltat cu simţ de responsabilitate, iar dacă se va stabili că lucrarea a fost făcută în bătaie de joc, se vor lua măsuri de sancţionare a celor vinovaţi.
După lăsarea întunericului, o echipă a firmei «Tehnologica» revenise la locul cu pricina încercând să astupe mai bine groapa.