"La nivel national se inregistreaza o medie de 90 la suta a grevistilor, raspunsul este foarte puternic", a declarat Paolo Ugge, presedintele sindicatului FAI, unul dintre cele mai importante din domeniul transporturilor.
Sapte federatii sindicale, reprezentind 80 la suta din cei peste 100.000 de salariati ai intreprinderilor italiene de transport, au recurs la o greva de cinci zile pentru a protesta in special fata de cresterea preturilor la carburanti si fata de dezorganizarea care domina acest domeniu economic.
De la Roma, pina la Milano, trecind prin Bologna si Neapole, postul de televiziune Sky TG24 a difuzat imagini ale rutelor sufocate de vehicule blocate care nu pot circula decit pe un singur sens, celalalt fiind blocat de cozi interminabile ale camioanelor care asteapta.
La Vintimille, punct de frontiera dintre Italia si Franta, ansamblul de camioane aflate in tranzit sint blocate de grevisti, care nu permit decit trecerea vehiculelor usoare. Actiunea a provocat blocaje pe zeci de kilometri intre Nisa (sud) si La Turbie, in apropiere de Monaco
Jandarmeria din regiunea Alpilor-Maritimi recomanda transportatorilor rutieri sa treaca prin tunelul Frejus sau tunelul Mont Blanc in vederea evitarii blocajului de la frontiera italiana.
"In urma cu 40 de zile, am scris Guvernului pentru a-l avertiza in legatura cu aceasta situatie, dar acesta nu a demarat negocierile. Nu cerem lucruri extraordinare, doar masuri care exista deja, de exemplu in Franta, referitor la contractul nostru si la preturile carburantilor", a explicat Paolo Ugge.
Ministrul italian la Transporturilor, Alessandro Bianchi a anuntat ca se va intilni cu organizatiile sindicale marti. Grevele prelungite ale soferilor sint rare in Italia, iar ultima miscare de amploare de acest gen, a avut loc in 1990 si a durat cinci zile.
Camioanele transporta in Italia circa 70 la suta din marfuri. Daca greva va avea o sustinere puternica timp de cinci zile, pierderile provocate economiei nationale ar putea ajunge la cinci miliarde de euro, relateaza La Stampa.