Grea tare şefia la Braicar | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal
Trei concursuri organizate şi niciun director câştigător

Grea tare şefia la Braicar

• în ultimul an s-au organizat trei concursuri pentru a găsi un director general la “Braicar”, însă niciun participant nu a dovedit că are competenţele necesare pentru a conduce societatea publică de transport în comun a municipiului Brăila • la primul concurs s-au înscris şase candidaţi, la al doilea patru candidaţi, iar la al treilea, derulat săptămâna trecută, doi candidaţi, şi de fiecare dată s-a “picat pe capete” • acum, “Braicar” a postat un nou anunţ privind reluarea procesului de recrutare pentru postul de director general • în prezent, interimatul la “Braicar” este asigurat de Mihai Rusinoiu, însă mandatul acestuia expiră la finalul lunii viitoare

 

A trecut aproape un an de când “Braicar” a anunţat că organizează concurs pentru ocuparea fotoliului de director general, însă acesta pare să fie prea mare pentru cei care s-au arătat până acum interesaţi. De trei ori a încercat societatea publică de transport în comun a municipiului Brăila să îşi găsească un şef şi la toate cele trei concursuri nu s-a găsit un candidat care să dovedească că are competenţele necesare conducerii unei unităţi cu 450 de angajaţi. La primul concurs, organizat la sfârşitul lunii octombrie 2019, s-au înscris şase candidaţi. Deşi conform regulamentului de concurs rezultatele nu au fost făcute publice, fiind comunicate individual fiecărui candidat în parte, redactorii “Obiectiv” au aflat la acel moment, pe surse, că la concurs s-au înscris persoane care lucrau de ani buni în administraţia publică, dar şi persoane care activau în mediul privat. Niciun candidat  nu a reuşit însă să îndeplinească criteriile necesare pentru promovarea examenului, ba chiar unii s-au dovedit a fi total nepregătiţi pentru funcţia de director al “Braicar”. Procesul de recrutare s-a reluat apoi, însă nici a doua oară cei patru candidaţi înscrişi nu au reuşit să obţină postul. Între timp a venit pandemia de Covid-19 care a întârziat lucrurile, iar săptămâna trecută a avut loc cel de-al treilea concurs pentru această funcţie. Nici a treia oară nu a fost cu noroc, iar cei doi candidaţi înscrişi nu au reuşit să treacă de cele două probe. Însă concursul merge mai departe şi, pentru a patra oară, a fost publicat un nou anunţ în acest sens. Până la finalizarea acestuia interimatul la “Braicar” este asigurat de Mihai Rusinoiu, însă mandatul acestuia expiră la finalul lunii noiembrie.

 

Concursul “Braicar”, un test greu de trecut

“Absolvent de studii superioare economice, juridice, tehnice sau administraţie publică şi minim 3 ani de experienţă de administrare sau management dobândită în cadrul unei regii autonome sau societăţi cu capital majoritar de stat sau societăţi din sectorul privat”. Acestea sunt cele două mari cerinţe pe care trebuia să le îndeplinească cei care aspirau la funcţia de director general al “Braicar”. Spre deosebire de concursurile “clasice” din administraţia publică, în care candidaţii pot susţine o probă scrisă, un interviu şi chiar o probă practică, în cazul postului de la “Braicar” regulile sunt diferite deoarece procesul de recrutare şi selecţie se face în conformitate cu OUG 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificările şi completările ulterioare. Concret, candidaţii au avut de realizat doar o declaraţie de intenţie, un document în care îşi prezintă experienţa profesională şi planul de management pentru “Braicar”, iar a doua parte a procesului de recrutare a constat într-un interviu în faţa unei comisii formată din trei membri ai Consiliul de Administraţie din “Braicar”, asistaţi de o firmă specializată în resurse umane.

În ceea ce priveşte criteriile de selecţie, conform anunţului de recrutare, în etapa de selecţie iniţială şi apoi în cea finală, au fost evaluate competenţele candidaţilor şi trăsăturile comportamentale, şi anume: competenţe - specific sectorului economic şi de importanţă strategică, de guvernanţă corporativă, sociale şi personale; experienţă profesională relevantă; alinierea cu scrisoare de aşteptări (declaraţia de intenţie); comportament şi atitudine specifică profilului de director general. Aşa cum am precizat anterior, conform regulamentului de concurs, rezultatele nu au fost făcute publice, ci au fost comunicate individual fiecărui candidat în parte.

Iată că deşi, în teorie, de la viitorul manager al “Braicar” se cer lucruri normale pentru un aspirant al acestui post, în practică candidaţii pare că şi-au dat cu stângu-n dreptu' la examen.

Despre această situaţie în care din trei încercări nimeni nu s-a dovedit competent pentru a ocupa funcţia de director general ne-a vorbit şi Dumitru Munteanu, directorul SUPAGL, care este membru în Consiliul de Administraţie al “Braicar”.

“Săptămâna trecută a avut loc o nouă procedură de selecţie, nici unul dintre cei doi candidaţi nu a fost reţinut, motiv pentru care procedura va fi reluată. Exact asta este situaţia! Ne dorim un director care să poată să conducă o unitate cu 450 de angajaţi, o unitate care trebuie să asigure un serviciu public de transport local, adică are nişte obligaţii caracteristice anume şi niciunul dintre concurenţi nu îndeplineşte criteriile cerute. Nu cred că sunt grele cerinţele. Candidaţii trebuie să aibă competenţa să conducă o astfel de unitate şi economic, şi managerial, şi tehnic, sunt mai multe elemente care sunt normale pentru orice unitate de genul acesta. În schimb, nu sunt prea mulţi specialişţi ca să spun aşa. A trecut aproape un an de când am lansat concursul, a venit şi perioada de Covid-19 care a întârziat lucrurile şi noi nu ne-am găsit persoana potrivită. Vă daţi seama că noi ne-am fi dorit să avem un director cu atribuţii, un director care să ştie că este pe post pentru un mandat de 4 ani. Nu vom face rabat la calitate dacă mă pot exprima astfel pentru că «Braicar» nu este o unitate uşor de manageriat”, ne-a declarat Dumitru Munteanu.

Acesta ne-a mai spus că declaraţia de intenţie, adică prezentarea planului managerial pentru “Braicar”, este elementul esenţial al acestui concurs.

“Este elementul principal care stă la baza concursului. Este răspunsul candidatului la problemele pe care Primăria vrea să le rezolve. Primăria solicită ca viitorul director să rezolve o sumedenie de probleme pe care le nominalizează într-un document, iar concurentul trebuie să răspundă prin acea scrisoare de intenţie. Dar, în esenţă, este răspunsul lui la problemele actuale şi viitoare ale «Braicarului» şi viziunea lui în legătură cu aceste probleme”, ne-a explicat Munteanu.

 

Concursul s-a reluat pentru a patra oară

Conform noului anunţ postat pe site-ul “Braicar”, până pe 9 noiembrie candidaţii se pot înscrie la concurs, iar pe 10 noiembrie comisia va evalua conformitatea administrativă a dosarelor şi eligibilitatea candidaţilor. Între 11 şi 16 noiembrie are loc selecţia iniţială a candidaţilor, în care doritorii vor parcurge o probă scrisă online care va conţine un cumul de chestionare şi apoi vor fi intervievaţi. Aşa cum ne-a explicat Dumitru Munteanu, este vorba despre o probă de aptitudini prin care se conturează profilul candidatului. Concursul continuă apoi cu o primă evaluare a competenţelor şi trăsăturilor, precum şi o primă ierarhizare a candidaţilor. În perioada 17-20 noiembrie va avea loc evaluarea finală a competenţelor şi trăsăturilor candidaţilor, atât pe baza interviului, cât şi a declaraţiei de intenţie. În final, se elaborează lista ierarhizată a candidaţilor din care se vor face propunerile de nominalizare, iar comisia de recrutare va alege viitorul director al “Braicar”.

 

Interimatul lui Mihai Rusinoiu la “Braicar” expiră la sfârşitul lunii noiembrie

După ce Cornel Săndulescu, cel care a fost director la “Braciar” vreme de trei decenii, a ieşit la pensie, la cârma societăţii publice de transport în comun a fost numit Mihai Rusinoiu, directorul Serviciului de Transport Public Local de Călători şi Administrare Portuară din cadrul Primăriei Municipiului Brăila. Interimatul său a început pe 29 mai iar mandatul are o durată de 4 luni, cu posibilitatea de prelungire de două luni. Cum între timp postul nu s-a ocupat prin concurs iar interimatul său expiră la finalul lunii noiembrie, Dumitru Munteanu ne-a declarat că dacă până atunci tot nu va lua nimeni concursul, în fruntea “Braicar” va fi numit un alt director interimar pentru că Mihai Rusinoiu nu mai poate fi nominalizat.

Redactorii “Obiectiv” l-au contactat pe Rusinoiu pentru a-l întreba dacă s-a înscris la noul concurs, însă acesta ne-a declarat că nu ne poate oferi un răspuns. Potrivit unor surse, Mihai Rusinoiu nu s-a înscris la concursul precedent.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro