Mergi la conţinutul principal

George Paladi: “De ce candidez”

Campania electorală pentru generale se apropie! Parlamentarii care mai vor un mandat urmează să-şi prezinte rapoartele de activitate. Pe lângă aceştia însă, sunt o mulţime de alţi candidaţţi pe locuri posibil eligibile pe listele partidelor mai mari sau mai mici. De ce vor să candideze? Ce-i recomandă din propria biografie să aspire la un loc în Parlamentul României? De ce i-am vota noi, brăilenii? Trei întrebări simple la care aşteptăm răspunsuri din partea candidaţilor. Primul care s-a înscris la cuvânt este Adrian-George Paladi, fost prefect al judeţului Brăila.

 

Când am intrat în politică, mi-am dorit să ajut oamenii, atât cât îmi stă în putere. În campania electorală pentru alegerile locale din acest an, în calitate de candidat pentru un loc în Consiliul Judeţean, am purtat nenumărate discuţii cu brăileni din municipiu şi din judeţ. Am analizat în detaliu fiecare problemă împărtăşită şi mi-am dat seama că multe dintre ele îşi au rezolvarea în Parlamentul României. Aşadar, am luat decizia de a candida pentru Camera Deputaţilor la alegerile programate pentru data de 6 decembrie 2020. Brăilenii merită să fie reprezentaţi în continuare de membri social-democraţi care au mereu soluţii. Pot afirma că parlamentarii PSD Brăila au fost singurii care s-au zbătut pentru un viitor mai bun pentru brăileni, pentru punerea pe harta dezvoltării a judeţului nostru prin proiecte de anvergură. Sunt onorat să fiu unul dintre candidaţii PSD Brăila pentru alegerile pentru Camera Deputaţilor 2020.

 

Ce mă recomandă

Consider că am experienţa necesară pentru a deveni deputat. Înainte de a deveni înalt funcţionar public - prefect al judeţului Brăila în perioada decembrie 2017 - decembrie 2019 -, mi-am desfăşurat activitatea în mediul privat. Astfel, pot afirma că am atât experienţa mediului privat, cât şi cea a administraţiei publice. Cunosc nevoile ambelor părţi, am viziune şi cred în puterea de a schimba lucrurile în bine.
Am demonstrat respectul pe care îl port brăilenilor şi deschiderea pentru dialog şi pentru rezolvarea dificultăţilor încă din vremea în care am fost prefect al Brăilei. Voi rămâne adeptul comunicării şi al soluţiilor eficiente. Sunt un om ambiţios şi voi face tot ce-mi stă în putere pentru asigurarea bunăstării brăilenilor şi a românilor.


De ce m-ar vota brăilenii

Brăilenii trebuie să creadă într-un trai mai bun, să aibă speranţa şi siguranţa zilei de mâine. Brăila trebuie reprezentată cu onoare, demnitate şi cinste în Parlamentul României. Proiectele mele sunt bazate pe problemele pe care le-am întâmpinat ca persoană juridică, dar şi din calitatea de prefect, unde am luat la cunoştinţă problemele cetăţenilor brăileni. Unul dintre ele este „Fără birocraţie. Mai puţine hârtii, mai multă eficienţă”. Proiectul se referă la digitalizarea şi debirocratizarea administraţiei. Pandemia ne-a arătat cât de deficitari suntem în acest sens. Cea mai afectată este relaţia cetăţean-instituţie publică. Prezenţa fizică la ghişee era şi încă este obligatorie, în unele cazuri. Pentru a scădea cât mai mult riscul de infectare, s-a ajuns la concluzia că ar fi mai bine ca, acolo unde situaţia o permite, comunicarea cetăţean-instituţie publică să se realizeze exclusiv online, prin completare de formulare şi transmitere prin e-mail sau încărcare pe site-uri oficiale ale documentelor. Din păcate, practica ne-a demonstrat că nu toate instituţiile publice sunt pregătite pentru a trece la acest nivel de relaţionare cu cetăţenii, din cauza legislaţiei.
Una dintre soluţii ar fi crearea unei baze de date centralizată şi administrată de oameni cu competenţe digitale. Este extrem de necesară o administraţie „paperless” nu numai în pandemie, ci oricând. Sună frumos, dar e nevoie şi de o legislaţie care să permită acest lucru. Cred că este momentul să profităm de beneficiile tehnologiilor moderne. Avem printre cei mai buni IT-işti din lume, cea mai mare viteză la internet, tineri pasionaţi de corespondenţa online, şi totuşi, nu folosim aceste atuuri în debirocratizarea şi digitalizarea aparatelor Statului.

Am mai pregătit şi alte proiecte pe care le voi dezvolta în campania electorală, prin intermediul mass-media, dar şi în discuţiile directe cu brăilenii. Nu am cum să nu amintesc de problema salarizării mai multor angajaţi ai Ministerului Afacerilor Interne. Nu ştiu câţi dintre dumneavoastră cunoaşteţi această problemă, dar o voi expune aici, pe scurt: poliţiştii, jandarmii, pompierii primesc diferite sporuri, în funcţie de natura activităţii pe care o desfăşoară. Cei care au vechime în sistem sunt nedreptăţiţi, din punctul meu de vedere, deoarece sporurile respective sunt calculate în raport cu salariul de bază din 2009, în timp ce pentru cei nou intraţi în sistem, salariul de bază a fost actualizat, ceea ce face ca, în multe dintre cazuri, un angajat MAI proaspăt încadrat să ia un salariu egal sau chiar mai mare faţă de un angajat cu vechime în MAI. Au fost proteste, dar şi acţiuni în instanţă cu soluţii diferite. Actualizarea salarizării pentru personalul MAI este necesară, pentru un tratament egal şi echidistant.

Un alt proiect este acela al măsurătorilor cadastrale. Unităţile administrativ-teritoriale nu au suficiente fonduri pentru a întocmi măsurătorile cadastrale, chiar dacă au existat câteva proiecte ce au facilitat acest lucru, însă nu au fost cuprinse toate UAT-urile, ci doar câteva dintre ele. Odată identificate toate terenurile aparţinând domeniului public, mai departe Primăriile pot decide ce vor face cu acestea. Le pot concesiona, le pot oferi tinerilor pentru a-şi construi locuinţe ş.a.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro