Au început lucrările de reabilitare şi modernizare a staţiei CFR Brăila. De câteva săptămâni, firma gălăţeană "Arcada", liderul asocierii care a câştigat la licitaţie contractul de modernizare a Gării, şi-a organizat şantierul de lucru în zonă şi s-a apucat de treabă. În prealabil, a împrejmuit zona cu un gard din sârmă, fără a obstrucţiona însă intrarea principală în zona caselor de bilete. Numai că lucrările s-au împotmolit, din câte se parte, în activitatea de demolare. Mai precis este vorba despre un buncăr subteran din lateralul corpului principal al Gării, înspre clădirea Poliţiei Transporturi Feroviare. De circa două săptămâni excavatoare de mare putere dotate cu picamer hidraulic se chinuie să demoleze cupola buncărului, groasă de aproape 2 metri, din beton armat. Vor să facă loc unei parcări dar şi pentru intrarea în pasajul subteran care face legătura cu liniile 2 şi 3 de pe peronul Gării. Armătura este atât de deasă încât lucrările înaintează cu greu la acest obiectiv.
Excavatoarele aproape şi-au tocit percutoarele în betonul armat Buncărul a fost construit odată cu edificarea corpului principal al clădirii Gării, iar intrarea a fost mascată de un chioşc alimentar nefuncţional însă de mai multă vreme. Construcţia subterană specială a fost gândită ca adăpost antiaerian pentru personalul Gării, dar şi pentru călători. "Este vorba despre un spaţiu tehnic care putea fi amenajat ca adăpost de protecţie civilă, dar care nu avea acest statut. De aceea nu se afla în evidenţa Primăriei şi nici în cea a ISU ca adăpost de protecţie civilă. Vă pot spune însă că în proiectul ce vizează ansamblul staţiei CFR Brăila este prevăzută realizarea uni adăpost de protecţie civilă, fiind solicitat şi obţinut în acest sens un aviz", ne-a declarat purtătorul de cuvânt al ISU (Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă) Brăila, maior Ştefan Stoian.Reamintim că, la finele anului trecut, Ministerul Transporturilor a semnat la nivel naţional opt contracte în valoare de circa 216 milioane euro pentru proiecte de infrastructură feroviară, finanţate din fonduri europene, privind modernizarea a cinci gări, reabilitarea a cinci tuneluri şi reabilitarea unui tronson de cale ferată. Printre contractele semnate se numără şi proiectul cu o valoare de aproape 8 milioane de euro ce vizează reabilitarea şi modernizarea Gării din Brăila. De lucrări se ocupă un consorţiu format din două firme româneşti, una din Galaţi, iar cealaltă din Constanţa, precum şi o companie din Germania. Concret, este vorba de consorţiul format din SC "Arcada" Galaţi, nemţii de la "Leonhard Wiess" şi "Isaft Litoral" Constanţa, cele 3 companii urmând să modernizeze Gara din Brăila contra sumei de 7,6 milioane euro fără TVA, dar şi pe cea din Vaslui, pentru încă alte 5 milioane euro, la fel, fără TVA. Firma "Arcada" este proprietatea oamenilor de afaceri Mihai Humă şi Spiru Mantu, ocupanţii locurilor 197, respectiv 196 la nivel naţional în topul "Forbes 500 Miliardari". Averile celor doi sunt estimate la circa 52 de milioane de euro. În ce priveşte SC "Isaft Litoral" din Constanţa, aceasta este proprietatea lui Nicolae Cernisov, care este şi administrator unic.