Oraşul vecin renunţă de luni, 9 mai, la serviciile operatorilor de transport în regim maxi-taxi, compania publică din subordinea municipalităţii gălăţene - Transurb, urmând să preia traseele secundare şi prestarea serviciului public în locul operatorilor privaţi. Astfel, de săptămâna viitoare, cele 170 de microbuze din Galaţi vor fi trase pe dreapta, în locul lor intrând în trasee autobuzele, tramvaiele şi troleibuzele omologului "Braicar" din oraşul aflat la 20 kilometri distanţă de noi. Totul se întâmplă ca urmare a unei decizii a Consiliului Local Municipal Galaţi, care a stabilit că serviciul public de transport va fi delegat exclusiv societăţii Transurb, operatorii maxi-taxi fiind excluşi, astfel, din formulă.
Întrebat dacă Brăila ar putea prelua exemplul, primarul municipiului, Aurel Simionescu, a explicat că la noi, cel puţin deocamdată, nu se pune problema eliminării din traseele secundare a operatorilor maxi-taxi. "Nu voi comenta decizia vecinilor noştri pe tema transportului în comun, este hotărârea dumnealor. După cum se cunoaşte, la Brăila avem în derulare un contract cu aceşti operatori privaţi valabil până în 2018. Oportunitatea aplicării unei soluţii similare cu ce se întâmplă la Galaţi şi o eventuală decizie pe această temă sunt în sarcina Consiliului Local Municipal. De altfel, la acest moment, operatorul public de transport SC Braicar nu are dotările necesare pentru a suplini lipsa maxi-taxi dacă, să zicem, s-ar ajunge la aşa ceva. Pe traseele pe care circulă microbuzele nu pot intra decât autobuze de capacitate mică, iar Braicar are doar câteva astfel de maşini, aşadar, acum, nu ar putea face faţă", ne-a declarat sursa citată.
Reamintim că o regulă asumată de către operatorii maxi-taxi prin contractul cu Primăria Brăila, privind concesiunea traseelor secundare, contract la care, de altfel, a făcut referire în declaraţia de mai sus şi primarul Aurel Simionescu, spune că nu pot fi folosite în circulaţie maşini mai vechi de 10 ani, context în care microbuzele cu an de fabricaţie dinainte de 2006 trebuie retrase din trasee. Administratorii celor 4 firme de maxi-taxi au cerut municipalităţii o păsuire până la proxima licitaţie de trasee, care ar urma să aibă loc în 2018, astfel încât să mai poată circula cu maşinile mai vechi de 10 ani. Administraţia locală, prin compartimentul juridic, a spus însă că nu se poate aşa ceva. În acest context, operatorul privat SC "Minibus 2002" a notificat Primăria cu privire la faptul că renunţă la traseul 35, care face legătura între cartierele Chercea, Radu Negru şi Viziru, după ce din februarie şi-a retras maşinile şi de pe linia 13, pe relaţia Cartierul Chercea - Piaţa Mare - Centru Istoric. De precizat că, în prealabil, şi "Mantrans" a notificat autoritatea locală privind renunţarea la traseul 34. Printre motivele invocate se numără acela că nu pot îndeplini condiţia privind vechimea parcului auto, dar şi profitabilitatea şi eficienţa economică scăzute a afacerii privind prestarea serviciului public de transport. Municipalitatea a demarat deja procedurile de achiziţie publică în sensul organizării de licitaţii în vederea selectării de operatori interesaţi să preia cele 3 trasee secundare - 13, 34 şi 35. În contextul în care, iată, firmele de transport din Galaţi rămân fără obiectul muncii, este foarte posibil să se reorienteze şi să-şi încerce norocul la Brăila.