Mergi la conţinutul principal

Furt uriaş de apă descoperit de CUP Dunărea

• operatorul de apă-canal a descoperit, în această vară, cazul unei familii care a consumat, ani la rând, apă printr-o conductă cuplată ilegal la reţeaua publică • proprietarul fusese debranşat încă din 2014 pentru că acumulase datorii consistente la plata facturilor • între timp, imobilul a fost vândut, iar noul proprietar nu a venit să încheie contract de furnizare, preferând să consume apă ilegal, la fel ca şi fostul proprietar • Compania de Utilităţi Publice Dunărea a formulat plângere penală şi spune că se confruntă în mod frecvent cu fenomenul “furt de apă” • astfel de cazuri vor fi mult mai uşor depistate odată cu montarea contorilor inteligenţi

 

S-a bucurat că are apă potabilă la discreţie, mai ales GRATIS, dar a ajuns, în final, să dea cu subsemnatul la Poliţie şi riscă să ajungă chiar şi la închisoare, după ce operatorul local de apă-canal-epurate, CUP Dunărea i-a formulat o plângere penală pentru furt. Compania vrea să tragă la răspundere proprietarul unei case situate în municipiu, în zona cartierului Lacu Dulce, strada Ion Neculce, întrucât din 2014 şi până în prezent, la imobilul respectiv s-a consumat apă “la liber” deşi gospodăria respectivă fusese debranşată de la reţeaua de apă, culmea pentru datorii de aproape 1.000 euro.

Totul a ieşit la lumină după ce cititorul de apometre al CUP Dunărea, arondat pe zona respectivă, a sesizat că proprietarul beneficia ilegal de serviciul de apă şi canalizare. La faţa locului a venit o echipă de la Auditul Intern Tehnic, din subordinea directorului general al companiei, Silviu Mangiurea, care a constatat că cititorul de contoare avusese dreptate, în sensul că proprietarul de acolo desigilase capătul de ţeavă din care fusese alimentată, până în 2014, gospodăria respectivă, mai precis până în luna mai 2014 când a fost debranşată din cauza datoriilor mari la apă-canal (3.950 lei), şi se rebranşase consumând astfel apă fără să plătească. “S-a constatat că modalitatea de sustragere a apei potabile la imobilul respectiv s-a realizat prin înlăturarea dopului şi a sigiliului aplicat pe branşamentul de apă la momentul debranşării de către compania noastră şi prin folosirea unei instalaţii interioare în scopul utilizării frauduloase a serviciului de alimentare cu apă şi canalizare. S-a procedat imediat la debranşarea actualului proprietar şi la calcularea cantităţii de apă sustrasă din reţeaua publică în perioada ianuarie - 28 iunie 2017, dat fiind faptul că din ianuarie anul acesta, imobilul respectiv are un alt proprietar, iar acesta nu a venit să anunţe compania cu privire la tranzacţia care avusese loc şi să ceară încheierea unui contract de furnizare în baza căruia să beneficieze în mod legal de serviciile noastre. În plus, compania a formulat plângere penală împotriva noului proprietar pentru săvârşirea infracţiunii prevăzute şi pedepsite de art. 228 alin 1 şi 3 din codul Penal, cu modificările şi completările ulterioare şi de art. 46.1 din Legea 51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice”, ne-a declarat directorul general al CUP Dunărea, Silviu Mangiurea. De asemenea, sursa citată a precizat că astfel de cazuri, din păcate, nu sunt izolate, în municipiul nostru fenomenul furtului de apă având dimensiuni îngrijorătoare în cartierele unde consumul de apă, per gospodărie, nu este contorizat individual, aplicându-se pentru facturarea serviciului de utilitate publică metoda de calcul “pauşal”. Mangiurea a subliniat însă că finalizarea procedurii de montare a contorilor inteligenţi cu citire la distanţă va duce la depistarea mult mai facilă, dar şi mai rapidă, a cazurilor de furt sau a avariilor în reţea.

Potrivit prevederilor Codului penal, dacă proprietarul reclamat va fi găsit vinovat riscă închisoare de la 6 luni la 3 ani sau amendă.

 

Contorii inteligenţi, o investiţie de circa 3 milioane euro

Compania de Utilităţi Publice “Dunărea” Brăila a început de câteva zile operaţiunea de înlocuire a vechilor apometre de la abonaţii casnici cu unele de ultimă generaţie, capabile să transmită în timp real, pe unde radio, indexul consumului de apă, către un dispozitiv special. Dintre avantajele prezentate de  aceste contoare inteligente, conducerea CUP  „Dunărea” precizează că, pe lângă citirea mult mai simplă a consumului de apă şi transmiterea datelor în sistem on-line, abonaţii vor avea un control mai exact asupra sumelor pe care trebuie să le achite pentru apa consumată. Într-un interviu acordat cotidianului nostru la finele anului trecut, directorul Silviu Mangiurea a precizat că, după montarea noilor apometre, se vor face citiri şi plăţi în fiecare lună, nu odată la două luni, cum se proceda până acum. Totodată, abonaţii vor putea verifica istoricul consumului şi, nu în ultimul rând, se vor putea identifica mult mai simplu eventualele pierderi de apă pe traseu, cu toate economiile ce decurg de aici.

Reamintim că pregătirile pentru înlocuirea vechilor contoare au început de anul trecut, după ce CUP “Dunărea” Brăila a obţinut acceptul de principiu din partea Băncii Europene de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) pentru a cheltui pe achiziţionarea de contoare inteligente cei 3,1 milioane euro economisiţi la un credit luat în 2011. Creditul respectiv, în valoare de 8,8 milioane euro, fusese contractat în vederea modernizării unei staţii de epurare, la Făurei, şi a unei staţii de tratare a apei, la Gropeni. Operaţiunile de modernizare a celor două obiective au costat până la urmă doar 5,7 milioane euro, astfel că a rezultat o economie de 3,1 milioane, pe care CUP “Dunărea” s-a hotărât să o folosească pentru cumpărarea de contoare inteligente. În total, au fost achiziţionate prin licitaţie publică 29.000 de astfel de dispozitive.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro