"Ideea este de a observa dacă putem astăzi să facem zboruri test", a afirmat Dominique Bussereau, secretar de stat responsabil de transporturi, la un post de radio.
"Avem în Franţa avioane pentru zboruri test, avem disponibilitatea Air France pentru un eventual zbor la joasă altitudine, pentru a putea testa cu echipaje selecţionate pe bază de voluntariat realitatea pagubelor. Suntem pe cale de a ne pune de acord cu miniştrii europeni asupra acestui lucru", a completat el.
Aceste teste vor avea ca scop evaluarea posibilităţii de a realiza unele curse regulate sub norul de cenuşă, ce se află la altitudini cuprinse între 6.000 şi 11.000 de metri şi care paralizează traficul aerian în Europa. Zborurile comerciale se realizează în general la altitudini de cel puţin 10.000 m.
"Am putea să coborâm provizoriu plafoanele de zbor pentru un anumit număr de curse, mai ales pentru cele pe distanţe scurte pe plan intern în Europa", a explicat oficialul francez. El a subliniat, însă, că trebuie aplicat în continuare principiul precauţiei în transportul aerian.