* contra sumei de 36,55 milioane de lei Asocierea SC Aduro Impex SRL (lider asociere) & SC Tecno Engineering 2C SRL & SC WE Project Engineering SRL va stabili amplasamentul exact și caracteristicile aeroportului
Autoritățile gălățene și brăilene au semnat, azi, la Galați, contractul privind realizarea studiului de fezabilitate pentru aeroportul Galaţi-Brăila. Potrivit informațiilor oferite de președintele Consiliului Județean Brăila, Francisk Chiriac, ofertantul câștigător este Asocierea SC Aduro Impex SRL (lider asociere) & SC Tecno Engineering 2C SRL & SC WE Project Engineering SRL. Respectiva asociere de firme va trebui să realizeze, în termen de 9 luni de la data ordinului de începere a prestării serviciilor, studiul de fezabilitate pentru un aeroport cargo și de pasageri. Valoarea contractului se ridică la 30.719.699,00 lei fara TVA (36,556,441.81 lei cu TVA). Locația probabilă a viitorul aeroport va fi zona de Vest a Municipiului Galați în vecinătatea a patru comune: Șendreni, Braniștea, Smârdan și Schela. Acesta va fi gândit să deservească județele Galați, Brăila, Vrancea, Buzău și parțial Republica Moldova (Kahul, Gagauzia). Pista ar urma să aibă lungimea de 4000 metri, iar lățimea de 45m.
”Proiectarea în faza de studiu de fezabilitate va include toate elementele necesare pentru detalierea soluției recomandate, cu planuri, schițe, profiluri și secțiuni, precum și descrieri tehnice preliminare ale următoarelor obiecte investiționale: Terminal; Căi de rulare și platformă; Turn de control; Drumuri de acces, drumuri tehnologice, împrejmuiri, parcări, stații autobuz, stații taxi, etc; Sisteme și instalații necesare desfășurării activității, utilități, etc.
Toate caracteristicile finale ale proiectului (dimensiunile, amplasarea, alte caracteristici tehnice) se vor determina pe baza activităților/analizelor desfășurate în cadrul acestui contract ținând cont de criterii obiective precum mărimii fluxurilor de trafic de pasageri prognozat, a numărului prognozat de mișcări de aeronave, analiza/comparația opțiunilor economice și conexiunile de transport”, a precizat Francisk Chiriac.