Mergi la conţinutul principal

A fost emisă autorizația de construire pentru ultimii 15 km de drumuri de legătură cu podul peste Dunăre

* anunțul a fost făcut, vineri, de către ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, precum și de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) * potrivit ministrului, primii 6 km fuseseră autorizați pe data de 4 martie * Drulă și-a manifestat încântarea în legătură cu faptul că a fost făcut ”un mare pas către evitarea scenariului «muzeu»” în ceea ce privește podul

 

 

 

 

”Podul nu va rămâne muzeu”, cam așa sună promisiunea ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, după anunțul că a fost emisă autorizația de construire pentru ultimii 15 km de drumuri de legătură. Drulă a anunțat pe rețelele de socializare, vineri, că s-a dat liber pentru șantierul drumurilor de legătură, fiind astfel eliminat și ultimul blocaj din acest mega-proiect investițional. Ministrul și-a exprimat încântarea că prin acest pas va fi evitat scenariul pe care îl lansase în urmă cu câteva luni, privind faptul că podul riscă să ajungă muzeu, fără a fi conectat la drumurile de legătură.

”A fost emisă autorizația de construire pentru ultimii 15 km de drumuri de legătură cu Podul de la Brăila. Primii 6 km fuseseră autorizați pe data de 4 martie. La început de mandat spuneam că, din cauza întârzierilor din trecut, exista riscul ca Podul de la Brăila să rămână muzeu. Începuse construcția podului, dar drumurile de legătură nu fuseseră începute în același timp și nu aveau nici măcar autorizație de construire. Am mai spus și că ne vom lupta ca să NU se întâmple acest scenariu nefericit. Azi (n.r. – vineri) am făcut un mare pas către evitarea scenariului «muzeu», prin emiterea autorizației de construire pentru cei 15 km de drum nou, care fac parte din această investiție, pe baza documentației tehnice la care a lucrat constructorul în aceste luni. Și O VESTE FOARTE BUNĂ: avem promisiunea constructorului că podul NU va rămâne «muzeu». La sfârșitul anului viitor, podul se va deschide împreună cu 10 km din drumurile de legătură, respectiv relația Brăila-DN22 (Smârdan-Măcin), astfel încât podul să poată fi deschis traficului din prima zi. Acum așteptăm ca firma de construcții să se apuce în forță de lucrările la drumurile de legătură”, a declarat Drulă.

Totodată, acesta a dorit să anunțe că săptămâna trecută a început ridicarea platformei de lucru a podului suspendat de la Brăila. Potrivit ministrului, operațiunea va dura două luni și jumătate, urmând să fie ridicate cele două cabluri principale de oțel peste pod, care vor susține tablierul. Drulă a mai precizat că aceste cabluri cântăresc împreună circa 6.700 de tone, iar fiecare dintre ele are o lungime de 2 km.

 

Și CNAIR a marcat momentul emiterii autorizației pentru cei 15 km

 

Pe aceeași temă a emis un comunicat de presă și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), punctând că ar fi vorba despre 15,17 km pentru care a fost emisă autorizația.

”Astfel, Antreprenorul are autorizație de construire pentru realizarea întregului proiect în lungime de 23,46 km. Podul suspendat va avea o lungime totală de de 1.974,30 m, o deschidere centrală de 1.120 metri și două deschideri laterale de 489,65 si 364,65 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 m de la nivelul de inundații maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigație pe Dunăre. Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legătură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării. Lăţimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri şi va fi alcătuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 m laţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m laţime, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3,00 m. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având laţimi de câte 2,80 m fiecare.

Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila - Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina)”, se mai specifică în comunicatul CNAIR.

 

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro