Jan Gijsen, CEO si presedinte al Ford Romania, a declarat zilele trecute ca starea proasta a infrastructurii afecteaza in principal procesul de distributie a masinilor. „Spre exemplu la o ninsoare abundenta drumurile se blocheaza. Avem discutii cu autoritatile pentru accelerarea proiectelor pentru imbunatatirea infrastructurii", a declarat seful Ford Romania.
In momentul privatizarii fabricii de la Craiova, statul roman a promis companiei americane ca va dezvolta infrastructura rutiera in zona. De atunci au trecut mai bine de 4 ani, dar proiectele s-au pierdut pe drum.
Prima varianta: drumul expres
In 2008, guvernul de atunci, condus de Calin Popescu Tariceanu, promitea companiei americane un drum expres, intre Craiova si Pitesti. Ministrul Transporturilor de la acea vreme, Ludovic Orban, declara ca acest drum expres a reprezentat una dintre conditiile puse de Ford pentru a investi la Craiova.
Atunci, parea ca statul se va apuca de treaba, autoritatile anuntand chiar si suma estimata a proiectului, precum si durata de executie. Astfel, drumul expres, cu o lungime de 121,18 km, urma sa coste 1 miliard de euro fara TVA, lucrarile fiind programate sa inceapa in 2009 si sa fie finalizate in 2010. Potrivit unui anunt de la acea vreme a CNADNR, drumul urma sa includa 75 de poduri si podete si sa se termine printr-un nod rutier la intersectia cu autostrada A1 Bucuresti-Pitesti .
Mai mult decat atat, Septimiu Buzasu, sectretar de stat in Ministerul Transporturilor, sustinea atunci ca drumul expres se afla printre prioritatile Guvernului si ca „in 2009 urmeaza sa fie alocate resurse financiare pentru executia propriu-zisa". In plus, s-a facut chiar si un studiu de fezabilitate al drumului expres, care a costat in jur de 12 milioane de euro. Citeste mai departe...