In consecinta, se arata in document, este vorba despre un fond constituit din bani publici si "utilizarea lui trebuie sa fie transparenta, iar destinatiile sale trebuie sa fie aprobate de catre Parlament.
Sumele ramase necheltuite la nivelul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, la sfirsitul exercitiului bugetar, se raporteaza in anul urmator potrivit OUG nr.150/2002".
Prin urmare, se mai arata in document, "disponibilitatile ramase la finele anului se regasesc in contul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate si nu pot fi utilizate pentru alte destinatii in afara sistemului national de sanatate si nici pentru acoperirea deficitelor altor bugete.
De exemplu, in anul 2005, disponibilitatile din anii precedenti, inregistrate de bugetul acestui fond au fost destinate acoperirii deficitului bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate inregistrate la sfirsitul anului bugetar 2004.
In anul 2006, bugetul Casei Nationale a Asigurarilor de Sanatate prevede venituri in suma de 9.198 milioane RON si cheltuieli in suma de 9.010 milioane RON, precum si un fond de rezerva de 1% din totalul veniturilor CNAS, respectiv 92 milioane RON".