* consilierul județean PNL Brăila Florin Cîrligea a semnalat, recent, o situație pe care a remarcat-o pe drumurile județene * acesta a precizat că foarte multe camioane pline vârf cu cereale din Ucraina tranzitează zilnic drumuri din județ., cel mai probabil cu un tonaj depășit, fără să fie verificate, așa cum se întâmplă cu transportatorii români * acesta i-a sugerat președintelui CJ Brăila, Francisk Iulian Chiriac, să găsească o soluție în așa fel încât tonajul mașinilor care circulă pe drumuri județene să poată fi verificat * Chiriac l-a invitat pe Cîrligea să sesizeze situația și la nivelul premierului, promițând totodată că el va discuta la Ministerul Transporturilor
Consilierul județean PNL Brăila Florin Cîrligea susține că transportatorii cu tiruri încărcate cu cereale din Ucraina trec nestingheriți pe drumurile din România, fără ca autoritățile să îi verifice, așa cum se întâmplă în cazul mărfurilor din țara noastră. Bineînțeles, drumurile județului Brăila sunt afectate de gabaritul depășit peste norme. La cea mai recentă ședință ordinară a Consiliului Județean Brăila, la rubrica ”Alte probleme”, în contextul în care s-a discutat despre starea drumului județean DJ203R, liberalul a intervenit pentru a atrage atenția asupra acestei situații pe care, după cum a ținut să sublinieze, a observat-o personal în ultimele luni.
”Aș vrea să îi informez pe cei care nu știu cum e cu drumul acela: pe acolo circulă camioane de foarte mare tonaj. Mult peste limita admisă. Vreau să vă spun că tot grâul și majoritatea cerealelor din Ucraina au circulat pe același drum. Majoritatea pe porțiunea de drum Ianca și Viziru”, a declarat Cîrligea.
Vicepreședintele CJ Brăila, social-democratul Ionel Epureanu i-a dat dreptate consilierului, precizând că problemele înregistrate sunt pe DJ 211 si 211A(Ianca - Viziru) si DJ 221 (Sutesti - Ianca).
La pachet, Cîrligea a dorit însă să atragă atenția asupra unei situații pe care o consideră nedreaptă față de agricultorii și transportatorii de cereale din România. Acesta a afirmat că a observat personal în repetate rânduri cum camioanele cu mărfuri din Ucraina au fost lăsate să treacă de organele de control, deși se vedea cu ochiul liber că transportă o cantitate mai mare decât este permis, în timp ce șoferii cu mașini încărcate cu mărfuri autohtone au fost trași pe dreapta și verificați.
”Eu aș propune să facem cumva în așa fel încât să se verifice tonajul la folosirea drumurilor județene. Nu știu cum. Dar ar trebui verificate toate camioanele. Toate aceste tiruri care circulă. Din întâmplare mă pricep. Nu sunt notar, nu sunt jurist… Se vede un camion când are încărcătură mult mai mare decât are voie. Din câte știu nu are voie mai mult de 8 tone pe axă. Camioanele acestea circulă pe acolo, vă spun eu, nu numai pe acolo, ci și pe drumurile naționale. Pentru că noi, ca neam așa suntem... nu știu cum. Nu am nimic cu ucrainenii, dar dacă legea e una?! Nu poate ca legea pentru transportatorii români să fie de până în 8 tone pe axă, iar transportatorii ucraineni să poată să încarce tot camionul! Pentru că am observat, vă spun direct, lângă stația de la Centură… Nu spun. Își fac oamenii treaba, dar nu am văzut niciun camion ucrainean oprit, să fie verificat. În decursul a luni de zile! Pe când toate camioanele din România - sau nu toate, cât pot fi oprite -, da. Nu putem trata cu o unitate de măsură conducătorii auto români și cu altă unitate de măsură alți conducători auto. Fie ei ucraineni, ruși, chinezi, francezi și așa mai departe. Nu știu, dar nu este în regulă!”, a declarat Cîrligea.
Propunere: informări la Centru pe linie de partid
Președintele Consiliului Județean Brăila, Francisk Iulian Chiriac (liderul PSD Brăila), a precizat că situația semnalată de Cîrligea a fost deja adusă în atenția celor de la Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), însă momentan fără vreun rezultat vizibil. Cu toate acestea, șeful CJ Brăila i-a sugerat consilierului să semnaleze problema și la nivelul premierului Nicolae Ciucă, având în vedere că acesta este din rândurile liberalilor. Însă nici Cîrligea nu s-a lăsat mai prejos și i-a transmis social-democratului că poate la fel de bine să vorbească la Ministerul Transporturilor, vicepremierul Sorin Grindeanu fiind PSD-ist.
”Am făcut sesizări către ISCTR, dar… Eu aș duce discuția și mai departe. Nu știu dacă se plătesc și rovinietele pe aceste drumuri! Dar poate Guvernul știe care este situația. Uite, le-aș face o recomandare colegilor care tot întreabă de drumuri: poate faceți o scrisoare către Guvernul României, pentru prim-ministrul pe care îl aveți - că e de la PNL -, să dea niște soluții pentru oprirea camioanelor”, a transmis Chiriac.
”Mă lăsați! Nu e vorba numai de PNL. La Transporturi e PSD-ul. Faceți și acolo!”, a replicat Cîrligea.
”O să facem și la domnul ministru la Transporturi. Să ne protejăm drumurile din județ. Facem! Nu avem niciun fel de problemă”, a conchis Chiriac.
Reamintim că subiectul legat de cerealele provenite din Ucraina, care tranzitează România a fost ridicat în repetate rânduri și de către fermierii români, doar că aceștia au semnalat faptul că piața a fost destabilizată și că în lipsa unui ajutor financiar consistent din partea Uniunii Europene îi paște falimentul.