Ordinul se va aplica contribuabililor persoane juridice cu domiciliul fiscal in raza teritoriala a judetelor Bacau, Bihor, Brasov, Braila, Cluj, Iasi, Olt, Sibiu, Timis, Vilcea, cu exceptia contribuabililor mari aflati in administrarea Directiei generale de administrare a marilor contribuabili si a sediilor secundare ale acestora. Pentru a putea beneficia de aceasta modalitate de depunere a declaratiilor, contribuabilii trebuie sa solicite un certificat digital de identificare a reprezentantului legal, care se elibereaza gratuit de catre Ministerul Economiei si Finantelor. Acesta este valabil doi ani, iar revocarea lui se poate face fie de catre contribuabil pe baza unei cereri care se completeaza direct pe site-ul de Internet al Ministerului, fie din oficiu, de catre organul fiscal, in cazul in care certificatul nu este folosit pe o perioada mai mare de un an.
Companiile mici si mijlocii vor avea posibilitatea sa transmita prin Internet declaratia privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat, declaratia rectificativa, decontul de taxa pe valoarea adaugata, declaratia privind impozitul pe profit, decontul special de taxa pe valoarea adaugata, declaratia recapitulativa, decontul privind accizele, decontul privind impozitul la titeiul si la gazele naturale din productia interna, si situatia privind indicatorii economico-financiari realizati din activitati de exploatare a jocurilor de noroc. Toate aceste operatiuni puteau fi realizate, pina acum, numai de marii contribuabili, care depuneau declaratiile in format electronic, prin portalul e-guvernare.