La Vard Brăila şi Vard Tulcea, cele două şantiere navale deţinute de Fincantieri în România prin subsidiara VARD, activitatea e în plină expansiune. Pe lângă cei 3.000 de subcontractori, 5.000 de oameni intră în fiecare zi pe porţile celor două şantiere moderne, pentru a onora comenzile din ce în ce mai numeroase. Pe plan local, Grupul este cel mai mare angajator în industria de profil din România şi unul dintre cei mai mari la nivel mondial, cu aproape 20.000 de angajaţi. Aceste două şantiere navale ar putea construi cele patru corvete pentru înzestrarea Forţelor Navale Române, dacă Fincantieri câştigă licitaţia lansată de Ministerul român al Apărării. Grupul italian este candidat calificat în licitaţia pentru corvete, menită să echipeze Forţele Navale Române în concordanţă cu provocările actuale de securitate de la Marea Neagră.
În ultimii 10 ani, 150 de milioane de euro au fost investite pentru modernizarea celor două şantiere de pe Dunăre, prin intermediul cărora Grupul a transferat în România experienţa sa de 230 de ani în construcţia de nave. De aceea, astăzi, cele două şantiere sunt printre puţinele care au capacitatea de a construi orice tip de navă, indiferent de complexitate. De la nave militare, la vase de croazieră; de la mega-iahturi, la nave de ultimă generaţie pentru operaţiuni offshore; de la reparaţii de nave şi producţie de componente, la servicii post-vânzare. O experienţă impresionantă care se dovedeşte benefică pentru şantierele de la Tulcea şi Brăila, care acum sunt echipate pentru a construi orice model de navă.
În ultimul deceniu, producţia locală s-a concentrat pe nave specializate, dar viitorul aduce o tot mai mare diversificare. De fapt, şantierele – ca parte a Grupului Fincantieri – au intrat recent pe un nou segment de piaţă, cel al navelor de expediţie, având experienţă atât în construcţia de secţiuni de navă de croazieră aflate în producţie pe şantierele Grupului, cât şi de nave complete, precum remorchere sau nave de transport, livrate de Brăila şi de Tulcea.
Printre cele mai moderne şantiere navale din Europa
Cele două şantiere au un volum impresionant de muncă, graţie recunoaşterii globale de care se bucură Fincantieri şi caietului de comenzi al grupului de peste 100 de nave. Pentru a face faţă acestui plan ambiţios, Grupul a investit constat pe plan local, implementând cele mai noi tehnologii şi, în acelaşi timp, protejând mediul – acesta fiind un aspect foarte important pentru companie, având în vedere că şantierele se află aproape de Delta Dunării, care este obiectiv protejat UNESCO.
În ultimii ani, programul de modernizare a şantierului de la Tulcea a inclus instalarea unei noi linii de panouri, extinderea filei de construcţie şi dragarea bazinului din apropierea şantierului, dar şi instalarea unei noi macarale portal. În plus, barja de lansare deţinută de Fincantieri şi desfăşurată în Tulcea a fost extinsă într-un doc plutitor complet în cursul anului 2016, iar acum poate fi utilizat pentru lansarea navelor de până la 210 metri.
La Brăila, investiţiile s-au concentrat pe construcţia de carene, pe sectorul logistic, dar şi pe siguranţa la locul de muncă şi protejarea mediului înconjurător.
“Investim continuu în România şi rezultatele sunt vizibile. Cele două şantiere navale sunt printre cele mai moderne din Europa şi livrează produse complexe. Ne îndreptăm spre noi orizonturi şi aş fi onorat să văd şantierele noastre de la Brăila şi Tulcea implicate într-un program major , aşa cum este programul de construire a celor patru corvete”, a declarat Enrico Bonetti, Senior Vice President International Fincantieri Naval Business Unit.