* este vorba despre proiectul „From “MYTHOS” to “LOGOS”. Educational approaches to the European folk myths and legends” * principalele trei subiecte vizate de acest proiect au fost moștenirea culturală, TIC, precum și programe școlare/metode educaționale/dezvoltarea unor cursuri de instruire inovatoare
Implementarea proiectului Erasmus+ „From “MYTHOS” to “LOGOS”. Educational approaches to the European folk myths and legends” (număr de referință 2018-1-EL01-KA229-047701_2, Acțiunea Cheie 2: Proiecte de parteneriat strategic: Proiecte de schimb interșcolar), derulat de Școala Gimnazială “Ion Băncilă”, a ajuns la final.
Proiectul s-a desfășurat în perioada 1 septembrie 2018-31 august 2021, iar
principalele trei subiecte vizate de acest proiect au fost: moștenirea culturală, TIC (noi tehnologii - competețe digitale), precum și programe școlare/metode educaționale/dezvoltarea unor cursuri de instruire inovatoare.
Școlile implicate în proiect au fost 2nd Gymnasium of Nea Ionia Attikis (Atena, Grecia) - școala coordonatoare, Istituto Comprensivo „Marconi-Oliva” (Locorotondo, Italia), Szkola Podstawowa nr 10 w Rzeszowie (Rzeszow, Polonia), Agrupamento de Escolas Dr. Mario Sacramento (Aveiro, Portugalia), Școala Gimnazială „Ion Băncilă” (Brăila, România), Siauliu Dainu Progimnazija (Siauliai, Lituania).
Cele șase etape ale proiectului au oferit elevilor oportunitatea de a cunoaște mituri și legende specifice țărilor implicate, toate structurate tematic. De asemenea, pornind de la activități de familiarizare cu mitul Europei, elevii din grupul-țintă au conceput propria variantă a acestui mit, în care au inserat atât elemente reprezentative din mitologia fiecărei țări, cât și cuvinte-cheie relevante pentru educația civică (pace, cooperare, solidaritate). Povestea s-a constituit într-o frumoasă carte electronică pentru care elevii au realizat și varianta audio, în limba engleză, dezvoltându-și astfel competențele de utilizare a unei limbi străine.
“Implicarea elevilor și cadrelor didactice în proiectul «From MYTHOS to LOGOS. Educational approaches to the European folk myths and legends» reprezintă un factor stimulator al motivației de învățare pe tot parcursul vieții. Aceste activități școlare conduc la creșterea competențelor-cheie, la creșterea autonomiei elevului în actul de învățare, precum și la conștientizarea necesității învățării pe toată durata vieții”, a afirmat prof. Anamaria Dumitriu, directorul Școlii Gimnaziale “Ion Băncilă”, Brăila.