• nava va pleca din şantierul brăilean echipată 80 - 85%, urmând a fi finalizată în Norvegia, de navaliştii de la Vard Brevik • feribotul va fi închiriat de armator Ministerului Transporturilor din Norvegia
Navaliştii brăileni continuă în forţă lansările de nave construite pe platforma şantierului VARD Brăila. După ce în luna aprilie au avut nu mai puţin de 3 evenimente festive în cadrul cărora au fost lansate la apă sau botezate nu mai puţin de 4 nave, zilele trecute a venit rândul unui feribot cu propulsie electrică ce va fi închiriat de către Ministerul Transporturilor din Norvegia pentru transport de autoturisme, TIR-uri şi pasageri. Lansarea la apă a corpului armat de feribot tip MM 125 FD LNG, cu lungime de 134 m, lăţime de 20,7 m şi înălţime până la puntea de ambarcare a maşinilor de 7,15 m, a avut loc vineri, 25 mai.
Nava va fi echipată în şantierul naval din Brăila în proporţie de 80 - 85% şi este dotată cu propulsie electrică generată de diesel-generatoare care pot funcţiona atât cu motorină cât şi cu gaz lichefiat. Tot pentru propulsie, va putea folosi şi curentul stocat într-un set de baterii care pot fi încărcate de la o staţie fixă din zona de operare. Feribotul urmează să acţioneze pe o rută ce nu depăşeşte, ca timp de execuţie, 55 de minute şi va fi închiriată de armator (“Torghatten Nord AS” - Norvegia) Ministerului Transporturilor din Norvegia. Capacitatea acestuia este de 550 persoane (pasageri şi echipaj) şi 180 de maşini standard. De asemenea, pe navă pot încape 18 TIR-uri, context în care ar mai avea loc încă alte 50 de automobile. Livrarea feribotului este programată pentru data de 25 iunie când va fi remorcat cu destinaţia şantierul naval Vard Brevik – Norvegia, unde se va finaliza comanda. La ceremonia de botez acesta va primi numele FLATOY (insula plată, în limba norvegiană).
Reamintim că, luna trecută, pe platforma şantierului naval “VARD Brăila” au avut loc mai multe ceremonii de lansare la apă şi botez: perechea de nave gemene “Topaz Neva” şi “Topaz Lena”, un transportor de module preasamblate, plus o navă de tip “live fish carrier”.
Grupul “VARD”, cu sediul central în Norvegia, operează mai multe şantiere navale în Norvegia, România (la Brăila şi Tulcea), Brazilia şi Vietnam. Pachetul de control de acţiuni ale companiei mamă (79,69%) este deţinut de grupul italian “Fincantieri”, unul dintre cei mai mari constructori de nave din lume.