Mergi la conţinutul principal

Feng Shui-ul care salveaza afacerile!

In ultima perioada, din tot mai multe vitrine ale magazinelor cu vad ne fac discret cu labuta pisici zambitoare. Patronii apeleaza la arta Feng Shui potrivit careia respectivele animalute animate de o simpla baterie ar reusi sa atraga mai multi clienti care sa le treaca pragul. In traditia japoneza, pisica face semn, rugând potentialii clienti sa intre în magazin sau invitând norocul sa patrunda în incinta. Ca sa lamurim misterul, este vorba despre pisoiul norocos sau Maneki Neko asa cum este cunoscut de japonezi. Popularitatea acestuia se datoreaza superstitiei generale a negustorilor japonezi. Oamenii de afaceri si comerciantii pastreaza mereu un Pisoi Norocos în vitrina magazinelor, sperând ca Maneki Neko le va atrage înauntru o droaie de clienti. Pisoiul a devenit indispensabil, cu acest scop de a aduce noroc si de a consolida o afacere prospera. Asadar, solutia aleasa de comerciantii locali vine pe fondul unei scaderi accentuate a vanzarilor. Pana la urma, ei aplica sintagma "la vremuri de criza se aplica solutii de criza", indiferent sub ce forma se materializeaza astfel de solutii. Iar rezerva in acest sens in arta Feng Shui este aproape inepuizabila - statuete de diferite marimi intruchipand animale sau personaje religioase, amulete sau cristale - toate acestea combinate dupa formule complexe si pozitionate dupa reguli arhaice pot conduce la imbunatatirea fluxurilor energetice dintr-un spatiu indiferent ca este un magazin ori o locuinta. Rezultatul: prosperitate, fericire, sanatate maxima si dragoste. De ce s-au inmultit pisicutele din vitrine? Asa cum explica comerciantii, abia acum au auzit de beneficiile prezentei unei astfel de statuete, dar si pentru ca afacerile au inceput sa scartaie. Astfel, tot mai multi se arata interesati de Feng Shui in incercarea de a-si indulci pe cat posibil viata.

"Am vazut in Bucuresti prima data astfel de pisicute"

O prezenta tot mai des intalnita in vitrinele magazinelor din zonele centrale ale orasului este pisicuta Feng Shui. Nu intamplator ea a reusit sa ia locul unei pisici adevarate: se spune ca aduce bunastare si dragoste in locurile unde este pozitionata. Plus ca nu lasa nici par in urma. In arta traditionala japoneza pisicuta zambitoare intitulata Maneki Neko este un talisman norocos care atrage bogatia, sanatatea si clientii. În ultimii ani, renumele de talisman norocos al acestui motanel s-a raspândit mult în afara granitelor Japoniei si cum comerciantii autohtoni sunt printre cei mai afectati de criza economica, au adoptat-o rapid pe Maneki Neko. "Am vazut in Bucuresti prima data astfel de pisicute. Nu stiam ce reprezinta, dar erau peste tot in vitrine. Abia la cateva luni am vazut intr-un magazin din oras un astfel de pisoi si am intrebat ce reprezinta. Am avut norocul sa dau atunci peste un vanzator pasionat de arta Feng Shui si mi-a explicat despre ce era vorba. Evident am cumparat-o si am pus-o si in vitrina noastra. Sa stiti ca a avut efect: prima oara clientii priveau uimiti pisica ce dadea din labuta, dupa care intrau. Unii dintre ei intrebau ce-i cu talismanul, dar tuturor le citeam curiozitate in ochi", povesteste patronul unui magazin de pe Mihai Eminescu. Acum are doua pisici in vitrina, una care agita labuta stanga, iar cealalta pe cea dreapta. Evident ca fiecare dintre cele doua talismane are o semnificatie proprie: legenda spune ca acela cu labuta stânga sus invita clientii sau lumea în magazine, iar cel cu labuta dreapta atrage bani.
"Nu stiu ce semnifica pisicile alea din geam. Patroana le-a adus si mi-a zis sa urmaresc sa nu ramana fara baterii. Le schimb cam la o luna. Am inteles de la sefa ca aduc noroc de bani si clienti in magazin. Asa o fi, pentru ca parca sunt mai multi clienti in magazin dispusi sa cheltuiasca, nu numai sa se uite", povesteste Aurelia C, vanzatoare intr-un magazin de pe Calarasi.
Un alt comerciant ne-a spus ca nu stie ce e cu pisicile norocoase dar pentru ca a auzit ca "functioneaza" si-a pus si el in vitrina un astfel de talisman.

Cu mai putin de 100 lei cumperi prosperitate in afaceri marca Feng Shui

"Reteta" succesului in afaceri mai cuprinde si alte elemente specifice artei Feng Shui. Asa cum explica specialistii in domeniu, in afara pisoiului norocos, o broasca testoasa ori un dragon, un tigru sau o pasare phoenix pot face si ele minuni. De exemplu, pasarea phoenix aduce noroc, oportunitati, succes si prosperitate. Deoarece este asociata cu punctul cardian Sud, prezenta sa aduce faima si popularitate. Tigrul asociat Vestului, protejeaza de orice forma de energie negativa, in timp ce testoasa neagra pozitionata in partea de Nord protejeaza averea. Nici o statueta cu un dragon verde nu trebuie sa lipseasca dintr-un magazin, sustin aceiasi specialisti, intrucat se spune ca te ajuta sa ai parte de bogatii, functii inalte, influenta si putere. Arsenalul pentru o afacere prospera trebuie completat si cu broasca banilor care reprezinta cel mai semnificativ simbol al norocului de bogatie si al prosperitatii. Nici amenajarea interiorului unui magazin nu trebuie lasata la voia intamplarii. De exemplu, fluxul banilor va fi amplificat daca se pozitioneaza casa de marcat pe diagonala indicata in momentul in care se deschide usa de la intrare. Mai trebuie stiut ca 2009 este anul boului, iar o statueta reprezentand acest animal este binevenita in orice loc.
Acestea sunt doar cateva dintre sfaturile Feng Shui pentru o afacere prospera, iar lista este foarte detaliata intrucat aceasta arta ia in calcul toate particularitatile spatiului ce trebuie amenajat.
La un magazin specializat in produse Feng Shui, toate cele patru statuete plus pisicuta norocoasa si o amuleta nu costa mai mult de 100 lei. O bagatela daca am lua in calcul prosperitatea care zice-se o aduc.

Maneki Neko legenda unei pisici dintr-un templu japonez

Maneki Neko este îndragit si colectionat de japonezi de câteva sute de ani, dar cultul sau s-a raspândit, în ultimii ani, în toata lumea, mai ales datorita aparitiei paginilor web dedicate lui. Pisoiul Norocos apare in vitrinele magazinelor sau chiar cocotat pe casele de marcat ale restaurantelor.
Se povesteste ca, în secolul al XVII-lea, într-un templu din vestul orasului Tokyo, traia un calugar, care avea un pisoias pe nume Tama.
Într-o zi, pe când se întorcea de la vânatoare, seniorul Hikone a fost prins de o ploaie torentiala si s-a adapostit sub un copac mare din fata templului. Privind spre porti, a observat ca pisoiul îl poftea sa intre în templu. Motanul a tot facut semn din labuta pâna când, intrigat, seniorul a alergat spre pisoi. Aproape instantaneu, copacul a cazut, lovit de trasnet. Seniorul Hikone si-a dat seama ca motanul îi salvase viata si in semn de recunostinta, l-a numit protector al templului. Maneki Neko a fost inventat în onoarea pisoiului Tama.
Adeptii moderni considera ca Maneki Neko trebuie sa tina în labuta monede sau sa îi atârne monede în dinti, ca sa aduca neaparat avere.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro