Magie. Aşa poate fi exprimat într-un singur cuvânt spectacolul dat de Ofelia Popii - "Felii" de Lia Bugnar. Spectatorii au fost pur şi simplu năuciţi de performanţa actoricească incredibilă. Ofelia Popii a fost, rând pe rând, amantă-servitoare, soţie, fiică, mamă, asistentă medicală, manichiuristă. Trecerile ei, nu numai de la o stare sufletească la alta, ci şi de la o tipologie feminină la alta, au fost impresionante. Dacă la început aceste treceri se făceau miraculos, într-o secundă sau două, în spatele uşilor, mai mari sau mai mici, care constituiau decorul, spre final, trecerile se făceau în timpul unei piruete. Câteva fracţiuni de secundă şi soţia se transforma în mamă, ca să poarte, cele două, un dialog firesc. Aceste transformări erau totale. Actriţa îşi schimba vocea, mimica, postura, se transforma incredibil în altcineva, sub privirile fascinate ale spectatorilor. Iar finalul, când într-un sofisticat moment de coregrafie actriţa a făcut un colaj al replicilor tuturor personajelor, a lăsat pe toată lumea fără cuvinte. Scenografia şi lightingdesignul, semnate de Dragoş Buhagiar, au avut o contribuţie importantă la crearea magiei transformărilor. Aceeaşi uşă într-un moment se deschide normal, iar după câteva secunde devine o uşă turnantă care se roteşte în jurul propriei axe. O altă uşă s-a transformat într-o cameră rotitoare, care a purtat spectatorii într-un carusel al imaginaţiei. Remarcabilă şi coregrafia imaginată de Florin Fieroiu, câteva momente acaparând atenţia spectatorilor: surprinzătoarea declaraţie de dragoste prin dans a servitoarei pentru bărbatul care a ales-o, şi dansul micuţei nigeriene, aici Ofelia Popii fiind doar o umbră proiectată printr-o uşă. Graţie şi sensibilitate care au impresionat, toate fiind potenţate de muzica realizată de Vlaicu Golcea. Lia Bugnar definea spectacolul ca o culegere de poveşti. De fapt este o singură poveste de dragoste cu şase personaje, fiecare cu dragostea ei, pe care le interpretează doar Ofelia Popii. El, un personaj important din lumea politicii, probabil preşedinte de ţară, a plecat de acasă într-un apartament în care trăieşte cu servitoarea, dată afară de soţie după ce a început relaţia cu soţul. Nefericitul moare acasă la amantă, este adus pe furiş în domiciliul conjugal şi înmormântat cu fast ca şi când ar fi fost soţul ideal. Fiica omului politic, consumatoare şi distribuitoare de droguri o ia razna când află că i-a murit tatăl, ia o supradoză şi ajunge în comă la spital, unde moare şi ea. În această poveste mai apar o bunică, o manichiuristă şi o asistentă. Transformări halucinante care te lasă fără cuvinte. Un spectacol cum rar pot fi văzute.
Aurora Prodan în "Şi mâine e o zi" "Şi mâine e o zi" - un spectacol dureros despre drama bătrânilor duşi la azil
Un alt one woman show a fost marţi seara cel susţinut de Aurora Prodan în "Şi mâine e o zi" de Franz Xaver Kroetz, în regia lui Anton Tauf, scenografia Mihai Valu. Povestea este simplă, însă probabil că cei mai mulţi dintre noi nu am privit-o niciodată în acest fel. O bătrână, aflată încă în putere, pleacă la azil pentru că fiul are nevoie de casă. Drama mamei, care vrea în orice situaţie să-şi ajute copilul, chiar dacă s-a transformat în ceva ce nu-i place, emoţionează. Aurora Prodan a făcut o demonstraţie de talent, de maturitate artistică ce a impresionat până la lacrimi. Povestea bătrânei părăsită de toţi, care vorbea cu singura fiinţă vie din casă, o pasăre, şi care pare că-şi acceptă senină soarta, însă în final preferă moartea, poate fi a oricărui bătrân de la noi sau de oriunde, atunci când legăturile dintre părinţi şi copii s-au rupt. Un spectacol sensibil, frumos, pe care Aurora Prodan l-a oferit cu generozitate.
Tot marţi seara, în sala de la Casa Tineretului, trupa din Baia Mare a oferit un spectacol interesant, o frescă a societăţii contemporane realizată fără menajamente de Marius von Mayenburg, adaptată şi regizată de Cristian Ban, "Copilul rece". Inna Andriucă a reuşit să surprindă toate subtilităţile rolului său, la fel ca şi partenerii ei de scenă: Valeriu Doran, Dana Bărbosu, Florin Suciu, Gabi del Pupo, Ionuţ Mateescu şi Richard Balint. Piesa nu este uşor de înghiţit, pentru că vin să populeze lumea în care trăim obsedaţi sexual timizi, timide, sub care zac ascunşi obsedaţi sexual, părinţi ipocriţi, oameni căsătoriţi alienaţi de dorinţe şi frustrări ascunse care te lovesc drept în faţă când izbucnesc. Teatrul din Baia Mare a oferit o reprezentaţie interesantă, aplaudată de public.
Scenă din "Copilul rece" "XXL - Fat pig - Aproape perfectă" - un spectacol despre viaţa grăsuţelor
Astăzi, de la ora 16.00, se va realiza o incursiune în teatrul lui Silviu Purcărete, discuţii moderate de Ion Parhon.
De la ora 17.00, la Casa Tineretului, teatrul din Bursa, Turcia, prezintă spectacolul "Ordinary love", spectacol cu subtitrare în limba română, iar în sala Studio se joacă "XXL - Fat pig - Aproape perfectă", un spectacol regizat de Cristi Juncu.
De la ora 19.00, în sala Mare a teatrului, se joacă "Nimeni nu-i perfect" regizată de Radu Beligan.
Tot în sala Studio, dar de la ora 21.30, este prezentat spectacolul "Toxic love", cu Dragoş Stemate şi Adelaida Zamfira, în regia lui Sorin Misirianţu. De la ora 22.00, în sala din Holul Monumental cântă Marius Baţu.