Pentru că nu toţi utilizatorii reţelei sociale cunosc şi înţeleg modul în care funcţionează algoritmul de rankare, Facebook lansează un instrument care le explică acestora motivele pentru care văd posturile din propriul News Feed.
Facebook anunţă lansarea unei funcţii numite “Why am I seeing this post” (de ce văd acest post), o funcţie prin care utilizatorii pot înţelege motivele pentru care posturile unui anumit prieten ori pagini apar mai frecvent sau mai sus în News Feed.
Noua opţiune nu are doar rol de informare, ci oferă şi un anumit grad de control utilizatorilor, prin facilitarea accesului mai rapid la funcţii precum încetarea urmăririi unei anumite pagini ori persoane.
Facebook susţine că este pentru prima oară când construieşte o astfel de funcţie direct în aplicaţia de smartphone şi că aceasta face parte din efortul companiei de creştere a nivelului de transparenţă.
Pentru a accesa noua facilitate, utilizatorul trebuie să apeleze la butonul vizibil în colţul din dreapta sus al fiecărei postări. De acolo, acesta va putea vedea motivele pentru care algoritmul îi afişează postarea respectivă şi va putea, de asemenea, alege să vadă mai rar postările din sursa respectivă.
Cu aceeaşi ocazie, Facebook îşi actualizează funcţia “Why am I seeing this ad?” (de ce văd această reclamă) care devine şi ea mai transparentă. În afară de atributele demografice pe baza căreia a fost selectat, utilizatorului poate afla acum şi când propriul profil corespunde datelor urmărite printr-o anumită campanie.
Mai mult, Facebook informează utilizatorul cu privire la datele personale adăugare de un anumit advertiser în baza de date precum şi la modul în care acestea au fost obţinute (dacă datele au fost furnizate de un terţ).
Noile facilităţi fac parte din efortul Facebook de a deveni sau măcar a încerca să pară mai transparent, după scandalurile de anul trecut privind modul incorect în care sunt gestionate datele personale ale utilizatorilor săi.