Astfel, compania americană a lansat, la Berlin, „Initiative for Civil Courage Online" şi a promis peste un milion de euro pentru a sprijini organizaţii neguvernamentale în eforturile lor de a contracara mesajele rasiste şi xenofobe. Sheryl Sandberg, directorul de operaţiuni de la Facebook a declarat că discursul urii „nu îşi are locul în societatea noastră", inclusiv pe internet. Regulile de bază Facebook interzic intimidarea, hărţuirea şi limbajul ameninţător, dar criticii afirmă că ele nu sunt impuse în mod corespunzător. Vineri compania a anunţat că a angajat o unitate a editurii Bertelsmann pentru a monitoriza şi şterge postările rasiste pe platforma sa în Germania. În noiembrie, procurori din Hamburg au deschis o anchetă vizând Facebook asupra unor suspiciuni că nu face suficient pentru a împiedică difuzarea discursului de ură.
Politicieni de top şi celebrităţi germane s-au declarat îngrijoraţi de creşterea comentariilor anti-străini pe Facebook şi alte social media, în timp ce ţara luptă pentru a face faţă unui nou val de migranţi care au ajuns la 1,1 milioane.