Pilotul Daniel Ricciardo (Red Bull) a obţinut, în Marele Premiu al Ungariei, al doilea său succes în acest sezon, după una dintre cele mai spectaculoase şi pline de suspans curse din 2014, pe un circuit, Hungaroring, pe care depăşirile sunt greu de efectuat.
Australianul de 25 de ani a trecut primul linia de sosire după 70 de tururi, iar triumful său a devenit cert în ultimele patru tururi, în care i-a depăşit pe britanicul Lewis Hamilton (Mercedes) şi pe spaniolul Fernando Alonso (Ferrari), potrivit mediafax.ro.
Pista umedă din debutul Grand Prix-ului ungar a contribuit din plin la spectacolul oferit de cei 22 de piloţi şi a pus o piedică echipei care domină Formula 1 în acest moment, Mercedes. Pentru prima oară în acest sezon, nici germanul Nico Rosberg, liderul clasamentului piloţilor, nici colegul său Lewis Hamilton nu s-au aflat la capătul cursei pe unul dintre primele două locuri ale podiumului.
Al patrulea la start
Duminică, toţi piloţii au "încălţat" la start pneuri intermediare. Rosberg a fost primul pe grilă pentru a şasea oară în acest an, el fiind urmat de cvadruplul campion mondial Sebastian Vettel (Red Bull), de finlandezul Valtteri Bottas (Williams), de Ricciardo şi de Alonso. După primul tur, ordinea a fost Rosberg, Bottas, Vettel, Alonso, Jenson Button (McLaren-Mercedes), Ricciardo.
Hamilton, cu probleme la monopostul său în calificări, a plecat în cursă de pe linia boxelor şi a ieşit în decor în primul tur. Cu aripa-faţă uşor avariată, britanicul şi-a reluat programul de depăşiri şi în turul 8 a ajuns pe locul 13. În acelaşi tur, Rosberg avea nouă secunde avans faţă de Bottas. Avantajul germanului s-a rispit imediat, din cauza accidentului suedezului Marcus Ericsson (Caterham), care a dus la neutralizarea cursei cu Safety Car. Rosberg, Bottas, Vettel şi Alonso nu au putut intra imediat la boxe pentru a schimba pneurile, aşa cum au făcut ceilalţi piloţi, de la locul 5 în jos, astfel că ierarhia s-a schimbat. În turul 11, maşina de siguranţă ar fi trebuit să iasă de pe pistă, dar nu a putut-o face pentru că Romain Grosjean (Lotus) şi-a distrus monopostul după o coliziune cu zidul de protecţie.
Schimbări de lider
Cursa s-a reluat în turul 14, cu Ricciardo la conducere. Australianul a fost depăşit imediat de Button, care a "jucat" la risc, optând pentru pneuri intermediare, în speranţa că ploaia va reîncepe. Stategia sa a fost falimentară, pentru că pista s-a uscat treptat şi britanicul a fost nevoit să schimbe cauciucurile din nou.
Ricciardo a redevenit lider, în faţa brazilianului Felipe Massa (Williams) şi a lui Alonso. După cei trei, a urmat la ceva distanţă un grup format din Jean-Eric Vergne (Toro Rosso), Rosberg, Vettel şi Hamilton. Căzut în pluton, monopostul Mercedes al lui Rosberg şi-a pierdut vivacitatea şi germanul nu a putut trece de Vergne.
În turul 23, maşina de siguranţă a revenit pe pistă după un accident al mexicanului Sergio Perez (Force India). De data aceasta, numai Ricciardo, Massa şi Bottas au intrat la boxe pentru a schimba pneurile, în timp ce Alonso a devenit noul lider, urmat, după ce alţi piloţi au mai trecut pe la standuri, de Hamilton. Spaniolul de la Ferrari a schimbat şi el pneurile în turul 39, Hamilton a fost lider un tur, până când a intrat şi el la boxe, apoi Ricciardo a revenit la conducere.
Pneurile au făcut cursa
Pilotul britanic de la Mercedes a optat pentru pneuri medii în finalul cursei, astfel că a fost ajuns de Rosberg, având monopostul echipat cu cauciucuri soft. Ţinând cont de strategiile diferite, lui Hamilton i s-a cerut de la boxe să-i permită lui Rosberg să treacă în faţă. Ordinul nu a fost respectat, iar liderul clasamentului piloţilor nu şi-a ascuns nemulţumirea.
Finalul cursei a fost unul palpitant. Ricciardo a intrat la boxe şi a ieşit pe locul 3, cu pneuri soft noi. Alonso a trecut din nou în frunte, dar echipat cu cauciucuri soft uzate, iar Hamilton a ajuns pe locul 2, cu pneuri de compoziţie medie, de asemenea uzate. Rosberg a schimbat ultimul, când mai erau 14 tururi, alegând tot soft, şi a căzut pe locul 7.
Alonso, Hamilton şi Ricciardo s-au "lipit" într-un intrval de aprope o secundă şi au rulat în acest fel mai multe tururi. Rosberg a recuperat şi a ajuns pe locul 4. Cu patru tururi înainte de final, australianul de la Red Bull a declanşat un atac devastator şi în mai puţin de un tur i-a depăşit pe cei doi piloţi dinaintea sa.
Ricciardo, imbatabil
Ricciardo a trecut primul linia de sosire, urmat de Alonso, care a rezistat presiunii lui Hamilton, clasat al treilea. La rândul său, pilotul britanic a avut de furcă în a-şi apăra poziţia în faţa coechipierului său, Rosberg obţinând în final locul al patrulea.
Massa a fost al cincilea, înaintea lui Kimi Raikkonen (Ferrari) - locul 6 şi a lui Vettel - locul 7. Pe poziţiile 8-10 s-au clasat în ordine finlandezul Valtteri Bottas (Williams), francezul Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) şi britanicul Jenson Button (McLaren-Mercedes).
Piloţii Ferrari au obţinut la Hungaroring cele mai bune rezultate din acest sezon, iar pentru Rosberg a fost cel mai slab, dacă nu se ia în calcul Marele Premiu al Marii Britanii, când el a abandonat.
Clasamente
Lewis Hamilton (191 de puncte) a recuperat astfel trei puncte din diferenţa de 14 puncte care îl separa de Rosberg (202) în clasmentul piloţilor, înaintea Marelui Premiu al Ungariei. Ricciardo este locul 3 cu 131 de puncte, iar Alonso pe patru, cu 115 puncte.
La constructori, Mercedes este lider detaşat, cu 393 de puncte. Red Bull a acumulat 219 puncte, în timp ce Ferrari a strâns 142 de puncte.
În Formula 1 urmează o pauză de patru săptămâni. Marele Circ se va relua la 24 august, cu Grand Prix-ul belgian de la Spa-Francorchamps.