* Primăria Muncipiului Brăila a terminat de asfaltat străzile care aveau pământ sau piatră din Cartierele Pisc, Brăilița și Vidin * este vorba despre 10 km de drum asfaltat * lucrarea a fost realizată de către firma brăileană ”Euro Building”, care a câștigat contractul în valoare de 16.527.360,04 lei (fără TVA), în 2020 * proiectul privind asfaltarea a peste 30 de străzi din Cartierul Pisc datează din 2018, însă lucrările au fost blocate timp de doi ani, de către asocierea de firme “Dalex Group” SRL - “Metabet CF” SA - “Protelco” SA, din București, până când Primăria a reziliat contractul cu acestea și a reluat procedurile * primarul Marian Dragomir recunoaște că este absurd să discute despre asfaltarea străzilor ca de niște mari realizări în 2021, însă a ținut să facă precizarea că era absolut necesar ca normalitatea să fie adusă și în aceste cartiere
După câțiva ani de nervi măcinați, praf și noroaie, locatarii cartierelor Brăilița, Pisc și Vidin beneficiază, în sfârșit, de străzi complet asfaltate. Primarul Marian Dragomir a anunțat în cadrul celei mai recente ședințe a CLM Brăila faptul că s-au încheiat absolut toate lucrările din această zonă. Contactat ulterior de redactorii ”Obiectiv - Vocea Brăilei”, acesta ne-a transmis lista completă a străzilor care au fost asfaltate. Pe scurt, discutăm despre mai bine de 30 de străzi, care totalizează 10 km de drum asfaltat. Lucrarea a fost realizată de către firma brăileană ”Euro Building”, cea care a câștigat acest contract în valoare de 16.527.360,04 lei (fără TVA), în urma unei licitații organizate în 2020. Acest proiect datează însă din 2018, doar că lucrările au fost blocate timp de doi ani, după ce asocierea de firme “Dalex Group” SRL - “Metabet CF” SA - “Protelco” SA, din București, care câștigase inițial licitația pentru asfaltarea zonei Brăilița, Pisc, Vidin, a întâmpinat o serie de greutăți de ordin tehnic, ceea ce a condus la blocaje și într-un final chiar la rezilierea contractului de către municipalitate și reluarea procedurilor.
Dragomir: «Era nevoie de aceste lucrări și sincer mă bucur că am reușit să aducem normalitatea și în aceste cartiere»
Așa cum am precizat, primarul Marian Dragomir ne-a confirmat faptul că muncipalitatea a terminat de asfaltat străzile din pământ sau piatră din Cartierele Pisc, Brăilița și Vidin. Edilul-șef a precizat că deși nu i se pare normal să vorbească despre realizări de acest gen în 2021, lucrările erau necesare pentru oamenii din cartierele respective, care au scăpat, în sfârșit, de noroaie. Edilul-șef nu a uitat nici greutățile pe care le-a întâmpinat la punerea în operă a acestui proiect.
”Primăria Brăila a terminat de asfaltat străzile care aveau pământ sau piatră din Cartierele Pisc, Brăilița și Vidin. Azi locuitorii acestor cartiere au condiții decente și noroiul a rămas doar o amintire și se alătură celor din cartierele de case finalizate anii trecuți - Călărași IV, Radu Negru, Buzăului, Viziru, Chercea între Șos. Focșani și Baldovinești. Am avut și greutăți deoarece prima societate care a câștigat licitația a abandonat lucrările, i-am executat garanția și i-am dat dat Certificat Constatator Negativ ca în viitor orice primărie să poată să o excludă de la licitație din prima etapă. Acest lucru ne-a ambiționat și mai mult, am reorganizat licitația publică în Sistemul Electronic de Achiziții Publice și societatea «Eurobuilding» s-a dovedit serioasă și a finalizat lucrările. Poate că în 2021 ar fi normal să nu mai discutăm de astfel de lucrări de asfaltare, dar era nevoie de aceste lucrări și sincer mă bucur că am reușit să aducem normalitatea și în aceste cartiere”, a declarat Dragomir.
Edilul-șef ne-a prezentat lista completă a sectoarelor de străzi și fundături din cartierele amintite, care au fost asfaltate. Este vorba despre: Str. Alexandru Davilla între str. Iezerului și str. Gheorghe Munteanu Murgoci; str. Andrei Cocoș între str. Viilor și str. Valea Călugărească; str. Arieșului între str. Timiș și str. Gheorghe Munteanu Murgoci; str. Arinului între str. Pictor Isser și str. Iezerului; str. Bârsei între str. Pictor Isser și str. Iezerului; str. Bujorului între str. Arțarului și str. Garofiței; str. Busuiocului între str. Mircea Mălăeru și str. Dobrogei; str. Cernei între str. Timiș și str. Gheorghe Munteanu Murgoci; str. Cimbrișor între str. Reșița și str. Gheorghe Munteanu Murgoci; str. Crișanei între str. Dumbrava Roșie și str. George Cavadia; str. Dobrogei între str. Mircea Mălăeru și str. Busuiocului; str. Dumbrava Roșie (tronson 1) între str. Arieșului și str. Mircea Mălăeru; str. Dumbrava Roșie (tronson 2) între str. Mircea Mălăeru și Vadul Ghecetului; str. Eroilor între str. Matei Basarab și str. Reșița; fund. Crângului între str. Dumbrava Roșie și lim. proprietate privată; fund. Eroilor 1 între str. Eroilor și lim. proprietate privată; fund. Eroilor 2 între str. Eroilor și lim. proprietate privată; fund. Gheorghe Munteanu Murgoci între str. Gheorghe Munteanu Murgoci și lim. proprietate privată; str. Garofiței între str. Cucului și str. Dudului; str. George Cavadia între str. Viilor colț cu Crișanei și str. Viilor; str. Gheorghe Munteanu Murgoci între str. Valea Călugărească și str. Reșița (râpă); str. Grindului între str. Arțarului și str. Cucului; str. Iezerului între str. Eroilor și lim. zona asfaltată între str. Ulmului și str. Târgoviște; str. Inului între str. Arțarului și str. Dudului; str. Jderului (tronson 1) între str. Arțarului și str. Bujorului; str. Jderului (tronson 2) între str. Bujorului și str. Dudului; str. Mihai Viteazu între str. Eroilor și str. Ulmului; str. Pictor Isser între str. Eroilor și str. Ulmului; str. Reșița între str. Cernei și str. Eroilor – râpă; str. Rovinari între str. Iezerului și str. Reșița; str. Timiș între str. Mircea Mălăeru și str. Cernei; str. Valea Călugărească între str. Mircea cel Mare și str. George Cavadia; str. Viilor între str. Mircea Mălăeru și str. Cezar Petrescu; str. Walter Mărăcineanu între str. Timiș și str. Dumbrava Roșie.
Continuă asfaltările în Brăila
Primarul Marian Dragomir a subliniat că în paralel, continuă lucrările pentru pregătirea asfaltărilor în cartierele Lacu Dulce, Comorofca și Islaz. De asemenea, municipalitatea pregătește procedura pentru a doua parte a Cartierului Chercea.
”Străzi și capete de străzi între Râmnicu Sărat și Focșani, Zona Catanga. Proiectarea a fost finalizată, dar din cauza exploziei prețurilor la materialele de construcții a fost nevoie să actualizăm valoarea. În sedința Consiliului Local al Municipiului Brăila din 29.10.2021 a fost aprobat proiectul actualizat și saptămâna aceasta va fi depus pentru finanțare. După aprobarea finanțării se va organiza licitația publică în Sistemul Electronic de Achiziții Publice. În ceea ce privește șoseaua Râmnicu Sărat, sincer vă spun că am dorit ca lucrările să înceapă în toamnă, dar societatea încă nu a terminat lucrările pe bretelele de la șoseaua Viziru - deoarece am considerat necesar să modernizăm și zonele din spatele blocurilor. Mai au de lucru în față la Pistruiatul și două parcări în spatele blocurilor B1, B1 bis, B2, B2 bis și I2, I3. În primăvară vor începe și Râmnicu Sărat - strada, parcările, trotuarele și spațiile verzi. În paralel, pregătim proiectarea pentru mai multe loturi de parcări în Cartierele Hipodrom, Obor, Vidin, Brăilița, Buzăului, Viziru și Zona de vizavi de Gară”, a declarat Dragomir.
Povestea blocajelor asfaltării străzilor din Cartierele Brăilița, Pisc și Vidin
Obiectivul de investiții "Modernizare străzi Cartier Pisc" datează din anul 2018. După o încercare de atribuire a contractului la vremea respectivă, dar care s-a soldat cu anularea acesteia de către Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, ca urmare a unei contestații făcute de o firmă participantă, procedura a fost reluată în luna iulie 2018. La momentul respectiv, contractul avea o valoare de aproape 16,87 milioane lei, fără TVA și viza o serie de străzi, sectoare de străzi și fundături din cartierul Pisc. Licitația pentru modernizarea străzilor din cartierele brăilene Brăilița, Vidin și Pisc a fost câștigată în anul respectiv de către asocierea de firme “Dalex Group” SRL - “Metabet CF” SA - “Protelco” SA, din București. Din păcate însă lucrurile nu au mers deloc bine pe șantier, astfel că după doi ani, în iulie 2020, Primăria Brăila s-a văzut nevoită să rezilieze contractul.
Valoarea contractului stabilită în urma licitației a fost de 17,88 milioane de lei, iar firmele respective s-au angajat să facă atât proiectarea cât și execuția lucrărilor. Așa cum am anunțat încă de la vremea respectivă, investiția a eșuat, însă, lamentabil, după ce șantierul a fost deschis în primăvara anului 2019, cu decopertarea mai multor străzi din Vidin, care ulterior au fost lăsate luni de zile în acest stadiu. Practic, locatarii au fost obligați să suporte praful în perioadele secetoase, dar și noroaiele pe timp ploios, iar utilajele nu și-au mai făcut apariția. Într-un târziu, activitatea de pe șantier a fost reluată pentru o scurtă perioadă de timp, când un utilaj special a fost adus să toarne durasol pe câteva dintre străzile pe care se făcuseră săpături. În proiect fusese prevăzută folosirea unei noi metode de realizare a fundațiilor străzilor care urmau să fie asfaltate: întărirea bazei de fundare cu liantul durosol. Însă utilajele care pot aplica liantul sunt foarte puține în toată țara, iar închirierea unuia costă câteva mii de euro pe zi. În plus, un astfel de utilaj trebuie să aibă front de lucru pe cel puțin 25.000 metri pătrați. Ei bine, acesta ar fi fost motivul pentru care constructorul “Dalex” a făcut săpături pe mai multe străzi iar apoi a întrerupt lucrările până când a reușit să închirieze un astfel de utilaj, contra sumei de 4.000 euro pe zi. Un alt motiv pentru întârzierea lucrărilor pe străzile din Brăilița, Vidin și Pisc la vremea respectivă a fost legat de branșamentele de utilități, care în anumite zone trebuiau refăcute, deoarece erau montate la o cotă mai ridicată decât ar fi fost normal și interferau cu noua fundație a străzii. Oricum, activitatea pe șantier nu a durat decât foarte puțin, astfel că, în doi ani, după cum ne-a declarat primarul Marian Dragomir în 2020, asocierea de firme bucureștene nu a reușit să execute decât circa 3% din volumul de lucrări.
Primăria a reziliat contractele și le-a dat și Certificat Constatator Negativ, ca să nu mai poată participa o perioadă la licitații atât firmelor care trebuiau să asfalteze străzile din Brăilița, Vidin și Pisc, cât și firmelor “Hidro Salt B 92” din București (executant al lucrărilor), și partenerului său “Build Way Design”, care câștigaseră contractul pentru modernizarea cartierului Lacu Dulce, situație care de asemenea s-a blocat la vremea respectivă.
Revenind la străzile din Brăilița, după rezilierea contractului, municipalitatea a demarat o nouă licitație iar pentru străzile din Brăilița, Vidin și Pisc, a câștigat firma brăileană ”Euro Building” (unic participant). Contractul semnat pentru cei 10 km de drum asfaltat a fost de 16.527.360,04 lei fără TVA, din care proiectare - 143.758,89 lei, iar execuție lucrări - 16.383.601,15 lei.