Este vorba despre directorul companiei Argorecitur, care a închiriat vasul de croazieră, şi inspectorul care a emis certificatul de navigaţie. Ei sunt acuzaţi că au furnizat servicii care nu au respectat standardele de siguranţă şi ar putea face până la zece ani închisoare, dacă vor fi găsiţi vinovaţi.
Între timp, scafandrii au extins zona în care caută cadavrele victimelor. Până acum, au descoperit 104 de cadavre, între care 23 sunt ale unor copii. Printre cei decedaţi se numără şi căpitanul vasului, Aleksandr Ostrovski. El a fost înmormântat miercuri la Kazan, în apropiere de locul unde a avut loc dezastrul. "Sunt sigură că şi-a făcut datoria, eroic, până la amarul sfârşit", a declarat soţia sa, Tatiana.
Nava Bulgaria, un vas de croazieră cu etaj, având o lungime de 80 de metri, fusese construită în 1955 în Cehoslovacia. Ea s-a scufundat duminică, în condiţii de furtună, în numai câteva minute, şi mulţi pasageri au rămas prinşi înăuntru. În jur de 80 de oameni au fost salvaţi.
Autorităţile au spus că vasul era supraîncărcat şi într-o condiţie tehnică proastă în momentul în care s-a scufundat, în regiunea Tatarstan. Nava avea o capacitate de 140 de pasageri şi membri ai echipajului, dar la bord se aflau 208 persoane. De asemenea, nava nu avea licenţele necesare pentru curse de croazieră, iar unul dintre motoarele sale nu funcţiona.