• în cadrul întâlnirii ce va avea loc sâmbătă se vor prezenta beneficiile terapiei de grup şi ale terapiei alternative (pian, canto), concluzii rezultate în urma unui proiect implementat pe parcursul a nouă luni
Sâmbătă, 30 iunie, Sala de Lectură a Bibliotecii Judeţene “Panait Istrati” va găzdui un eveniment dedicat copiilor cu tulburări de spectru autism (TSA). Evenimentul are ca temă “Jocul de rol şi dezvoltarea comportamentului social” şi este organizat de către Cabinet Individual de Psihologie Luminiţa Filipoiu.
În cadrul întâlnirii se vor prezenta participanţilor beneficiile terapiei de grup şi ale terapiei alternative (pian, canto) pentru dezvoltarea unor comportamente psiho-sociale ale copilului cu TSA. Activitatea de sâmbătă reprezintă de fapt finalul unui proiect privind terapiile alternative pentru dezvoltarea şi recuperarea copiilor cu TSA, proiect desfăşurat pe parcursul a nouă luni, timp în care au avut loc întâlniri săptămânale, copiii fiind asistanţi de către adolescenţi şi tineri voluntari.
“În fiecare sâmbătă, micuţii au fost antrenaţi în activităţi terapeutice de grup, atât pentru o dezvoltare armonioasă a personalităţii, cât şi pentru adaptarea în diferite medii sociale frecventate de către copii. Terapia de grup este o alternativă necesară pentru dezvoltarea cognitivă şi afectiv-comportamentală a copiilor cu TSA şi este benefică pentru că oferă şansa de a se produce schimbări majore privind asumarea rolurilor, relaţionarea pozitivă, înţelegerea noţiunilor de «noi», «împreun㻓, ne-a spus psihologul
Luminiţa Filipoiu.
În acelaşi timp, specialistul subliniază că un alt beneficiu al terapiei de grup este acela că fiecare copil simte că este înţeles, acceptat şi, mai ales, valorizat.
“Pe parcursul proiectului, copiii au beneficiat de activităţi diverse, ajutându-i la propriu pentru dezvoltarea conduitei în mediul instructiv-educativ, pentru identificarea trăirilor afective, pentru dezvoltarea psihomotrică în general şi au fost însoţiţi permanent de către un tânăr sau adolescent voluntar pentru îndeplinirea cu succes a scopurilor propuse. Fiecare activitate a fost iniţiată de aceştia, sub supervizarea mea. Terapia de grup nu rezolvă problematică copiilor cu TSA, terapia 1:1 fiind cea mai potrivită, însă rezolvă partea socio-adaptivă şi socio-emoţională a copiilor”, a adăugat specialistul.
Voluntarii implicaţi în proiect au concluzionat opiniile lor cu privire la dezvoltarea copiilor cu care lucrează, urmând ca acestea, împreună cu opiniile de specialitate şi concluziile psihologului, să fie făcute publice la evenimentul de la Bibliotecă.