"Eu sunt si voi fi un om deschis dialogului si colaborarii" | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

"Eu sunt si voi fi un om deschis dialogului si colaborarii"


Pentru ca în ultima perioada, având în vedere si campania electorala, au aparut, inclusiv în ziarul dvs., o serie de opinii, gânduri si idei ale participantilor la competitia electorala, dati-mi voie sa fac o serie de precizari atât pentru informarea cetatenilor orasului, cât si a celor ce au exprimat opiniile respective, cu observatia ca multi se pricep foarte bine sa spuna ce ar trebui sa faca altii.
Vreau mai întâi sa precizez ca nu am intervenit pâna acum în aceasta disputa pentru ca, asa cum am mai spus, eu si colegii mei din USL am considerat ca trebuie sa vorbim despre proiecte, despre modul în care construim împreuna viitorul Brailei.
Sunt constient ca nu detin, nici eu si nici altcineva, adevarul absolut, ca dintr-o confruntare de idei, cum este cea din perioada electorala si nu numai, putem gasi noi solutii pentru problemele cu care se confrunta comunitatea. Acestea, însa, trebuie sa se faca în spiritul cunoasterii legilor, a regulilor si reglementarilor ce guverneaza viata publica, în general si administratia publica, în special.
Astfel trebuie sa stim ca:
1. Bugetul municipiului se aproba în fiecare an în sedinta publica, el este cunoscut si asupra lui nu se poate interveni decât prin rectificari care se aproba, de asemenea, în sedinta publica de catre Consiliul Local Municipal (CLM). De asemenea, în primul trimestru se aproba de catre CLM executia bugetului pe anul anterior. Mai mult, începând cu 2011, în fiecare trimestru se aproba executia trimestrului anterior, toate acestea întâmplându-se, de asemenea, în sedinte publice.
Primarul trebuie sa puna în aplicare Hotarârile CLM si sa prezinte în fata Consiliului modul în care ele au fost duse la îndeplinire. Lucru care s-a întâmplat de fiecare data în acesti 4 ani de mandat.
Tin sa precizez ca atât bugetul, cât si executia bugetara au fost aprobate de CLM cu unanimitate de voturi.
2. Fondurile europene sunt parte a bugetului municipiului pentru sectiunea de dezvoltare. Ele sunt cuprinse, pe masura ce sunt accesate, prin Hotarâri de CLM, în buget la capitolul venituri si se regasesc la cheltuieli, repet, strict pentru proiectele accesate.
Faptul ca o serie de proiecte au pornit aproximativ în acelasi timp (desi, de fapt, este vorba de doi ani respectiv 2009-2011), asa cum am explicat are la baza doua cauze principale. Nu au fost pregatite proiecte care sa poata fi depuse si sa primeasca finantare în 2007-2008, când a început finantarea europeana pentru perioada 2007-2013. Tocmai de aceea, pentru a evita o astfel de situatie în executia bugetara europeana 2014-2020, lucram acum la astfel de proiecte. Mai trebuie adaugat ca au existat numeroase contestatii, solutionate prin hotarâri de instanta în final si care au dus la întârzieri de 9-12 luni. Fara aceste contestatii de exemplu, astazi Bulevardul Dorobanti ar fi trebuit sa fie terminat, iar în cartiere lucrarile ar fi trebuit sa înceapa în vara anului 2011 si nu în primavara anului 2012.

"Daca ar fi existat strategii bine gândite, din '90 încoace, aveam acum 22 de strazi modernizate"

As mai spune ca, daca ar fi existat strategii bine gândite si urmarite si daca dupa 1990 am fi reabilitat o strada centrala pe an, acum am fi avut 22 de strazi modernizate, asa cum, daca am fi rezolvat problema apei si a canalizarii în câte un cartier, într-un mandat, acum nu am fi mai avut problemele cu care ne confruntam la fiecare ploaie mai mare. În acest context, tin sa le spun celor ce fac diverse afirmatii ca primarul Aurel Simionescu locuieste la rândul lui într-un astfel de cartier, ca atât eu cât si colegii mei credem ca nu umblatul cu steaguri si goarna prin cartier, o data la patru ani, rezolva problemele oamenilor ci munca, activitatea de zi cu zi, cu plusurile si cu minusurile ei, cu o serie de erori din care învatam, pe care ni le asumam si pe care trebuie sa le înlaturam pe cât posibil.
3. În legatura cu transportul public, asa cum am mai declarat, având în vedere o serie de observatii pe care le-am primit de la cetateni, dar si de la transportatori, colectam toate aceste solutii propuse, le prezentam în august în CLM si hotarâm eventualele modificari de trasee. În general, însa, din toate discutiile, a rezultat necesitatea de a gasi un echilibru între eficienta serviciului prestat si necesitatile locuitorilor orasului în legatura cu trasee, orar, numar de mijloace de transport.
4. Vreau sa subliniez înca o data ca serviciile publice se afla în subordinea CLM, care trebuie sa hotarasca asupra modului lor functionare, le aproba bugetele, direct, cum este cazul Seroplant, Serviciul de Utilitate Publica, Administrare si Gospodarire Locala, sau prin intermediul consilierilor ce reprezinta interesele CLM în Adunarea Generala a Actionarilor si în Consiliile de Administratie, cum este cazul CET, Braicar, SC Administratia Pietelor si Târgurilor.
Un caz special este cel de la Compania de Apa, unde municipalitatea este actionar alaturi de celelalte localitati din judet si de Consiliul Judetean si unde avem reprezentanti în conducerea companiei, aceasta aflându-se la rândul ei într-un program de finantare europeana, care implica nu numai prezenta banilor europeni, cu care se fac acum lucrarile în cartiere, ci si o serie de impuneri legate de costuri, strategii, etc, aprobate la nivel european.
Va las pe dumneavoastra sa formulati pareri despre ce înseamna a vorbi despre eliminarea transportului public cu tramvaiul într-un oras în care acesta a fost introdus în 1899!
5. Trebuie sa subliniez faptul ca cel putin în ultimii 5-6 ani, legislatia româneasca, pusa în mare parte în acord cu cea europeana, a devenit mai precisa, mai exacta si reglementeaza din ce în ce mai strict viata economica si sociala în România. De asemenea, cultura juridica a cetatenilor a crescut sensibil ca si întelegerea drepturilor pe care acestia le au si cum înteleg sa si le apere. Vreau sa întelegem ca puterea discretionara a unor oameni aflati în functii publice, inclusiv a primarului, nu se mai poate manifesta. Înca o data, primarul trebuie sa respecte legea si sa duca la îndeplinire Hotarârile CLM. Ca în unele cazuri, si nu putine, sunt lucruri care nu convin unora sau altora, ca fiecare le prezinta sau le întelege dupa propria viziune, ca mai exista greseli, asta este cu totul altceva si este obligatia noastra, a tuturor celor ce ne aflam în diferite functii sa explicam, sa documentam si sa sustinem punctele de vedere legate de interesul public, asa cum este datoria noastra sa recunoastem unde s-a gresit, sa îndreptam erorile si sa facem astfel încât ele sa nu se mai repete.
În final, as vrea sa spun ca, dupa cum vedeti, am încercat sa prezint, în termeni si cuvinte ce tin de demnitatea unui primar în functie, câteva puncte de vedere legate de opiniile exprimate în aceasta campanie electorala.
Cred în continuare ca, indiferent de conditiile în care ne exprimam aceste opinii, limbajul trebuie sa fie cel al unui candidat la o functie importanta în comunitate. Este sau ar trebui sa fie, o dovada de respect fata de fiecare dintre noi, dar mai ales fata de cetatenii Brailei pe care ne propunem sa-i reprezentam, chiar daca nu în calitate de primar, dar cel putin în calitate de consilier în CLM, despre a carui importanta si responsabilitate am vorbit putin mai înainte. Pentru ca perioada ce urmeaza nu va fi deloc usoara. Pentru ca indiferent cine va fi primar si care va fi componenta Consiliului Local Municipal, obiectivul cel mai important este Braila si oamenii sai, modul în care, în conditiile actuale, vom reusi sa raspundem cerintelor cetatenilor orasului.
Ramâne ca brailenii sa hotarasca prin vot ce considera ca este mai bine pentru ei, iar aceasta se poate face cu calm, cu realism, cu întelepciune si încredere unii în altii.
Eu sunt si voi fi un om deschis dialogului si colaborarii. Ceea ce eu sper sa se întâmple dupa iunie 2012 este ca, uitând momentele mai putin placute ale acestei perioade, sa ne unim eforturile în interesul orasului nostru, al municipiului si judetului Braila.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro