Catalin D. Constantin a povestit cum a descoperit volumul intre zecile care ii sint trimise si cum a fost sedus de pseudo-CV-ul pe care l-a asezat Cristian Robu Corcan chiar in deschidere. "M-am gindit ca numai prezentarea asta, daca o pun pe coperta a IV-a,
cartea va avea succes. Nu am pus-o acolo, ci pe o pagina de interior, in locul prezentarii de dictionar si asa am generat o noua formula. De atunci, in colectie se face o prezentare la persoana I. Am fost sedus de acest pseudo-CV, am trecut la carte si am citit-o dintr-o rasuflare. Este un debut pentru lumea literara si culturala, pentru ca de Cristian Robu Corcan nu se stia nimic. Prima lui carte nu a ajuns in mediile culturale din Bucuresti, iar “Gravura in mi bemol” a produs o surpriza placuta. A insemnat o ruptura fata de
modelele si curentele literare ale momentului. Cronicile aparute pina acum au remarcat scriitura atenta si ruptura fata de modelele de pina acum", a explicat editorul Catalin D. Constantin. Cum volumul nu a ajuns la Braila, iar Centrul de librarii din Braila, desi promisese ca va aduce citeva exemplare la lansare, nu a facut acest lucru, autorul a citit capitolul 33 pentru a introduce invitatii la lansare in atmosfera cartii. Directorul Bibliotecii Judetene, Rodica Draghici, a spus ca este o carte cu multe imagini, cu personaje bizare, momente onirice fantastice, care te fascineaza si te acapareaza.
Criticul Florina Pirjol a apreciat apoi ca aparitia unui asemenea roman este un semn de normalitate. "In acest peisaj dominat de autofictiuni, de fictiuni centrate pe eu, de povesti autobiografice, este o carte neobisnuita. Ea arata ca inca mai exista imaginatie si ca oamenii mai pot sa creeze lumi. Rostul literaturii este sa creeze emotii, sa creeze disponibilitatea de a nu-ti cenzura emotiile, sa crezi ca emotiile sint naturale. Este o carte inspaimintatoare. Dupa primele 20 de pagini am zis ca este o carte buna, care rupe continuitatea aceasta de discursuri obsesiv centrate pe eu. Dupa aceea am inceput sa somatizez. In momentul in care incepi sa simti, inseamna ca este o carte foarte buna, ca revenirea la lumea reala e foarte greu de realizat. Acesta este adevaratul pariu al literaturii. Este una dintre cele mai bune carti ale anului editorial 2006. E o carte foarte frumoasa, foarte trista", a spus Florina Parjol.
Profesoara Marilena Niculescu a tinut, la rindul sau, sa realizeze citeva presupuneri despre carte avind ca punct de reper coperta si afisul. "E vorba de o carte cu caracter dramatic, pentru ca este in mi bemol. In muzica nici un fel de creatie nu poate fi foarte vesela daca e in mi bemol. Daca va uitati la afis, Cristian a adus toata cultura. Este vorba despre carte, deci, cuvintul scris, este vorba despre muzica, despre arta plastica. L-am comparat cu Gustav Mahler".
In continuare, scriitorii prezenti au polemizat cu reprezentantii criticii si ai editurii, pe tema corectitudinii termenului de literatura tinara. Scriitorul Constantin Gherghinoiu a sustinut ca exista un singur fel de literatura, buna, iar criticii au spus ca o impartire a literaturii dupa anii in care a fost scrisa este absolut necesara ca instrument de analizare si de aici termenul de literatura tinara. Scriitorul Cristian Robu Corcan a spus ca volumul este un omagiu adus frumusetii pure care poate fi descoperita in natura si ca lucreaza la cartea urmatoare care pastreaza ceva din aroma estetica a volumului "Gravura in mi bemol".