Am obţinut dreptul de organizare a unui turneu final, acum să trecem la treabă. Raportul celor de la UEFA arată că avem încă multe minusuri. Infrastructura rutieră va trebui îmbunătăţită, mijloacele de transport în comun vor suferi modificări, iar Arena Naţională trebuie să treacă printr-un proces de modernizare. Numai aşa, Bucureştiul se va transforma într-o gazdă perfectă pentru o sută de mii de suporteri, potrivit tvr.ro.
Raportul inspectorilor de la UEFA punctează numeroase probleme pe care România va trebui să le rezolve până în 2020. UEFA atrage atenţia că Bucureştiul are puţină experienţă în organizarea de mari evenimente.
Arena Naţională, gazda meciurilor de la EURO 2020, are o capacitate mare, dar nu îndeplineşte toate criteriile UEFA. În primul rând, pentru că are un număr prea mic de locuri de parcare. În plus, organizatorii trebuie să mai lucreze la capitolul ospitalitate: să creeze loje pe stadion şi în afara lui pentru invitaţii speciali şi sponsori. Plus un centru media în afara arenei.
În jur de 100 de mii de suporteri ar putea ajunge in România cu ocazia Europenelor de peste 6 ani, estimează autorităţile. O mană cerească pentru agenţiile de turism.
În 2012, turiştii străini veniţi să asiste la finala Europa League disputată de două echipe spaniole au adus câştiguri de aproape 10 milioane de euro.
Beneficii consistente
Beneficiile organizării la Bucureşti a celor patru meciuri de la Euro 2020, vor fi deosebit de consistente. Principalul reper privind avantajele găzduirii evenimentelor majore din industria fotbalului, este reprezentat de finala Europa League din 2012, disputată pe Arena Naţională. Există însă şanse foarte mari ca încasările să fie dincolo de orice aşteptare, întrucât experimentul unui turneu final organizat în aproape toată Europa, este unul inedit.
Estimările bazate pe comparaţia cu meciul decisiv al Europa League, au desigur plusuri şi minusuri, fiind vorba de competiţii şi formate diferite şi chiar de segmente de competiţonale diferite. Şi asta mai ales din perspectiva impactului, întrucât în cazul Europa League, partida de pe Naţional Arena reprezintă punctul culminant al unui întreg sezon.
În acelaşi timp, este important faptul că există un sistem de organizare inedit al unui turneu final European, cu meciuri găzduite în mai multe oraşe, de pe aproape întreaga suprafaţă a continentului. Deosebit de interesant încă din start, este că anumite beneficii economice sunt amplificate tocmai datorită vecinătăţilor apărute pe harta turneului final.
Turiştii veniţi pentru partidele de la Bucureşti vor fi tentaţi să vadă şi meciurile de la Budapesta şi invers. Încasările agenţiilor de tursim vor fi mai mari, pentru că acestea vor depăşi estimările valabile la nivel local. În Bucureşti, întrucât este vorba de mai multe zile de competiţie, încasările hotelurilor şi restaurantelor, dar şi ale taximetriştilor, vor fi mai mari.
Timp şi pentru vizite
Dispuse pe mai multe zile, meciurile vor oferi timp de vizitare, iar Bucureştiul are ce oferi, mai ales dacă fanii echipelor sosite de pe continent vor alege să iasă din Centrul Vechi. Palatul Parlamentului şi Muzeul Satului sunt două dintre punctele de atracţie originale. Acestora li se pot adaugă oricând Delta Bucureştiului şi Muzeul Antipa, fără a lua în calcul ce pot oferi şi parcurile mari din Capitală. Ideile de marketing rezultate din colaborarea dintre FRF, PM Bucureşti şi Ministerul Turismului pot creşte încasările la un nivel deosebit de consistent.
Nu în ultimul rând, vor creşte veniturile producătorilor de electrocasnice, iar asta se va întâmpla în două salturi majore. Odată cu posibilitatea ca naţionala României să joace la turneul final pe Naţional Arena, interesul pentru meciurile de calificare, oricum neobişnuit de ridicat, va fi mai mare, iar asta va spori cererea de televizoare. În situaţia prezenţei propriu-zise pe Naţional Arena, că urmare a obţinerii calificării, cererea va creşte şi mai mult.