* în zona kilometrului fluvial 172, din apele scăzute ale fluviului a ieşit la iveală o dragă scufundată în urmă cu mulţi ani * epava ar trebui îndepărtată, deoarece după ce nivelul apei va reveni la normal va reprezenta o adevărată capcană pentru navigatorii care nu ştiu de existenţa ei
După 1990, autorităţile de mediu brăilene au intervenit ferm pentru stoparea poluării din cauza unor nave/şlepuri, barje etc abandonate pe canalul Măcin şi care urmau să fie vândute ca fier vechi în Europa. Poluarea era iminentă din cauza prezenţei în santina şi dublul fund al navelor a diferitor reziduuri petroliere (ulei ars, păcură, ş.a.m.d.). Lucrurile s-au rezolvat şi tot în acea perioadă s-a acţionat de către Agenţia pentru Protecţia Mediului, împreună cu Administraţia Fluvială a Dunării de Jos, la scoaterea din Dunăre, în aval de trecerea bac IMB (la km. 172 plus 600) a unor părţi componente din metal de la diferite nave rămase captive pe fundul şi în apele fluviului. S-a procedat, astfel, de către o firmă de colectat fier vechi, tăindu-se ce era mai avantajos şi uşor de recuperat.
Dar iată că, după atâţia ani, acum, odată cu scăderea dramatică a Dunării, a reapărut un serios şi periculos obstacol pentru orice navă care ar circula, din greşeală, pe acolo. Este vorba, zice-se, de o dragă scufundată şi nu se ştie cât din aceasta este pe fundul apei sau dacă este transversal aşezată faţă de cursul fluviului. Lucru care se poate determina prin radiografierea zonei, intervenindu-se apoi pentru scoaterea epavei. Este drept că o baliză semnalează prezenţa pericolului din proximitatea şenalului navigabil (la circa 10 metri, după cum ne-a informat un comandant de navă brăilean), dar odată cu creşterea apelor acestea vor acoperi totul. Iar pe vreme rea şi noaptea, numai experienţa piloţilor noştri marinari ar putea evita, într-o situaţie limită, un accident naval la km.172. Însă, dincolo de aceasta, pericolul amintit se menţine. Mai ales pentru navele aflate în derivă, sau ambarcaţiunile civile conduse de cineva care nu ştie despre existenţa epavei.