• Ministerul Educaţiei naţionale organizează, în perioada 7-20 noiembrie, o consultare publică privind regimul temelor pentru acasă • cercetarea are ca obiective identificarea unei noi abordări în ceea ce priveşte rolul acestor activităţi de învăţare
Elevii, părinţii şi dascălii sunt invitaţi să îşi spună opinia privind regimul temelor pentru acasă. Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei organizează, în perioada 7 - 20 noiembrie 2017, o consultare naţională în acest sens, demersul adresându-se actorilor educaţionali din învăţământul primar, gimnazial şi liceal. Consultarea presupune completarea unor chestionare on-line, elaborate în funcţie de specificul a trei categorii de public: elevi, părinţi şi cadre didactice. “Cercetarea are ca obiective identificarea unei noi abordări în ceea ce priveşte rolul acestor activităţi de învăţare, respectiv corectarea unor disfuncţionalităţi semnalate”, se precizează într-un comunicat al MEN.
Chestionarul pentru elevi
Elevii de la toate ciclurile de învăţământ sunt invitaţi să spună dacă
temele pentru acasă sunt adesea obositoare sau prea multe, dacă sunt dificile sau le consumă prea mult timp liber, dar şi dacă le trezesc curiozitatea de a afla lucruri interesante. De asemenea, în chestionar elevii sunt întrebaţi dacă se întâmplă ca profesorii să le dea teme ca pedeapsă, atunci când se comportă neadecvat.
“Te rugăm să ne acorzi sprijinul şi să ne împărtăşeşti experienţa ta în legătură cu acest subiect. Opiniile şi sugestiile tale sunt foarte importante pentru îmbunătăţirea activităţilor de predare-învăţare-evaluare”, se precizează în debutul sondajului.
Chestionarul pentru părinţi
Părinţii sunt întrebaţi dacă copiii lor îşi pot face temele fără ajutor, dacă elevii sunt stresaţi din cauza temelor sau dacă îi ajută cu adevărat pe copii să înveţe mai bine. “De cât timp are nevoie copilul dumneavoastră pentru a rezolva toate temele pentru următoarea zi?”, “Cât timp petrece copilul pentru realizarea temelor, la sfârşit de săptămână?” sau “Care ar fi timpul zilnic maxim de pregătire a temelor pentru şcoală?”, sunt alte întrebări prezente în chestionar.
Chestionarul pentru cadrele didactice
În sondajul adresat profesorilor, aceştia sunt întrebaţi despre rolul temelor pentru acasă, despre frecvenţa lor şi despre forma de verificare a acestora. În chestionar este abordat şi subiectul temelor de vacanţă. În finalul sondajului, dascălii sunt invitaţi să formuleze recomandări privind îmbunătăţirea cadrului actual de reglementare a temelor pentru acasă.
Chestionarele sunt disponibile la următoarele adrese:
Elevi: https://www.surveymonkey.com/r/teme_elevi
Părinţi:https://www.surveymonkey.com/r/teme_parinti
Cadre didactice: https://www.surveymonkey.com/r/teme_cadre_didactice
“Datele ce urmează a fi colectate vor permite identificarea stării de fapt în privinţa temelor pentru acasă şi vor contura variante de ameliorare a eventualelor derapaje prin adoptarea unor instrumente de reglementare. Nu se solicită date personale, iar răspunsurile centralizate sunt confidenţiale şi vor fi utilizate exclusiv în scopul consultării”, precizează Ministerul Educaţiei.