• simularea Evaluării Naţionale are loc în perioada 11-22 martie, iar cea a examenului de Bacalaureat între 18 şi 29 martie • noutatea din acest an este că elevii de clasa a VII-a şi a XI-a ar putea avea teste grilă în proporţie de 30% la probele din cadrul simulărilor naţionale, reprezentanţii elevilor criticând această decizie
Veste importantă pentru mii de elevi brăileni! Simulările examenelor de Evaluare Naţională şi Bacalaureat 2019 vor avea loc în luna martie, iar ca element de noutate, testările ar putea fi susţinute în premieră şi de elevii de clasa a VII-a. Asta a decis Ministerul Educaţiei în cadrul şedinţei Comisiei de Dialog Social care a avut loc recent, şedinţă la care au participat reprezentanţi ai sindicatelor şi asociaţiilor de părinţi şi elevi, scriu cei de la Edupedu.ro.
Astfel, simularea Evaluării Naţionale 2019 pentru elevii de clasa a VII-a şi clasa a VIII-a debutează pe 11 martie cu proba scrisă la Limba şi literatura romană, pe 12 martie are loc testarea la Matematică, iar pe 13 martie cea la Limba şi literatura maternă. Rezultatele vor fi afişate pe 22 martie,
Simularea examenului naţional de Bacalaureat 2019 pentru elevii din clasele a XI-a şi a XII-a începe de 18 martie cu proba la Limba şi literatura romană, iar pe 19 martie are loc proba la limba şi literatura maternă. Pe 20 martie se va desfăşura proba obligatorie a profilului (Matematică sau Istorie), iar pe 21 martie are loc ultima testare scrisă, cea la alegere a profilului şi specializării. Rezultatele se vor afişa pe 29 martie.
O altă noutate este că Ministerul Educaţiei ar dori să introducă la simulările din luna martie subiecte de tip teste grilă în proporţie de 30% la probele scrise de Matematică şi Istorie, pentru clasele a XI-a şi a VII-a, pregătind astfel introducerea testelor grilă în examenele propriu-zise din anul şcolar viitor. Asta în condiţiile în care ministerul a mai avut o astfel de tentativă în luna octombrie a anului trecut, decizia fiind însă anulată în urma reacţiilor negative primite din partea specialiştilor în educaţie, părinţilor şi elevilor.
Elevi: “Simulările naţionale, un experiment nejustificat al Ministerului”
Aceasta este poziţia Consiliului Naţional al Elevilor (CNE) privind introducerea subiectelor de tip grilă la simulările naţionale, atrăgând atenţia că acest “experiment nefundamentat” arată dorinţa Ministerului Educaţiei de a creşte artificial rata de promovare.
“Simulările naţionale nu ar trebui să constituie un prilej de a experimenta pentru minister, ci o experienţă de învăţare pentru elevi, care să îi ajute să conştientizeze slăbiciunile pe care le au, din punctele de vedere ale cunoaşterii materiei şi deprinderii competenţelor. Totodată, introducerea simulărilor pentru elevii de clasa a VII-a, schimbând regulile în timpul jocului, este o decizie nejustificată, care i-ar stresa suplimentar pe şcolari”, susţin reprezentanţii elevilor într-o luare de poziţie trimisă Edupedu.ro.
De asemenea, reprezentanţii elevilor susţin că Ministerul nu implementează în mod etapizat această tranziţie, ci sub forma unui experiment care creează o confuzie generală în rândul elevilor.
“Supraaglomerarea elevilor de clasa a VII-a pentru a susţine o simulare pentru Evaluarea Naţională este nejustificată, având în vedere faptul că ei susţin o evaluare intermediară şi în clasa a VI-a. Introducerea unei alte simulări subliniază că evaluările intermediare din clasa a VI-a nu au niciun rol real în a testa şi evalua competenţele elevului”, susţin cei din Consiliul Naţional al Elevilor.
În acest context, reprezentanţii elevilor solicită cu fermitate Ministerului Educaţiei Naţionale să acorde o mai mare atenţie modului în care aceste simulări vor fi desfăşurate, dorind ca orice studiu de caz sau experiment iniţat de către MEN să fie fundamentat, analizat temeinic şi implementat responsabil în favoarea elevilor.