La limba şi literatura română evaluarea are două subiecte, primul de 42 de puncte şi al doilea de 36 de puncte, cerinţele fiind raportate la două texte la prima vedere. Subiectul I a fost structurat în două părţi, A şi B, la punctul A fiind cinci întrebări despre limbă, iar la B se cere realizarea unei compuneri de 10 - 15 rânduri despre textul literar, toate întrebările fiind raportate la un fragment dintr-o poezie a lui George Topârceanu. Subiectul II propunea un text non-literar, tot la prima vedere, iar întrebările vizează înţelegerea textului şi realizarea unei compuneri tot de 10 - 15 rânduri, în care să-şi exprime opinia faţă de situaţiile prezentate în text. Al doilea model de testare propune şi la subiectul I şi la subiectul II texte la prima vedere în proză. Din fericire pentru elevi, au dispărut vetustele comentarii şi caracterizări ce trebuia învăţate pe de rost de copii.
La matematică a fost prezentat un singur model care conţine trei subiecte, fiecare de câte 30 de puncte. Ca noutate, la primul subiect, pe lângă calculele simple obişnuite, se cere citirea unui grafic. La subiectul II se cere realizarea unui desen, calcule cu cărţi pe rafturi, în bibliotecă şi apoi o problemă cu pungi cu bomboane, toate acestea solicitând realizarea unor calcule algebrice.
La subiectul III este o problemă de geometrie plană, figura geometrică fiind considerată pardoseala unei case, iar toate cerinţele fac referire la diferite operaţii de realizat în casa respectivă. Problema de geometrie în spaţiu asociază o piramidă cu o fântână şi solicită realizarea unor calcule în piramidă, la fel ca până acum.
Evaluarea la limba română se va da pe 4 mai, iar la matematică pe 12 mai. Cei care nu vor putea să dea evaluarea în aceste date, le vor putea da pe 25 mai, respectiv 2 iunie. Aceste evaluări sunt foarte importante, pentru că media de admitere la liceu se va calcula din media generală din gimnaziu - 50%, media la tezele cu subiect unic de anul trecut - 25% şi media de la aceste evaluări naţionale - 25%.