Elevii brăileni care vor să afle care este nivelul lor de cunoştinţe au la dispoziţie prima platforma standardizată din România, brio.ro.
Cu un simplu click elevii din clasele I-XII îşi pot testa competenţele şi pot afla domeniile unde mai au de lucru, precum şi poziţia pe care o ocupă la nivel naţional, prin comparaţie cu toţi ceilalţi elevi de aceeaşi clasă din România.
Testele BRIO folosesc aceeaşi metodologie a testelor internaţionale de logică matematică GMAT, a testelor generale care apreciază abilităţile verbale, cantitative şi analitice GRE sau a testelor de evaluare şcolară SAT, folosite în universităţile şi colegiile din SUA.
Platforma brio.ro se adresează şi părinţilor, profesorilor şi directorilor de şcoli sau licee, iar accesul utilizatorilor la testele standardizate se face simplu, prin achiziţia unor "credite de testare" care se plătesc online.
Pentru dezvoltarea acestui site, o echipă de experţi în psihometrie, informatică şi matematică au muncit timp de patru ani cu scopul de a îmbunătăţi performanţele şcolare la nivel naţional, printr-un instrument de evaluare ştiinţific, unic în ţara noastră.
Testele BRIO concentrează întreaga programă şcolară şi sunt disponibile, deocamdată, pentru matematică, urmând să fie completate cât de curând cu teste pentru limba româna, fizică şi chimie.
Cum examenele naţionale şi bacalaureatul bat la uşă, testele pentru matematică, care au fost verificate şi avizate de "Gazeta Matematică", pot folosi ca un instrument de verificare. Totodată, acestea pot fi un bun "antrenor" al celor care vor să obţină performanţă la concursuri sau olimpiade.
Platforma brio.ro reprezintă un instrument performant de evaluare pentru că îţi spune cu acurateţe cât de bun este un elev, adică unde este plasat într-o ierarhie a tuturor celorlalţi elevi de aceeaşi vârstă din România. Iniţiatorii site-ului dau şi un exemplu în acest sens: dacă un elev este evaluat cu un test de 10 întrebări şi rezolvă corect 9 dintre ele, nu înseamnă automat că el este foarte bun, acest lucru depinde de fapt de câţi alţi elevi din România au rezolvat sau ar rezolva şi ei 9 din 10, sau chiar 10 din 10 întrebări. Dacă la test 90% dintre şcolari au reuşit să rezolve 10 din 10, o performanţă de 9 din 10 este foarte slabă.