• Primăria a amplasat pe carosabil, în diverse zone din municipiu, 75 de jardiniere de mari dimensiuni, de întreținerea cărora se ocupă Seroplant
Filozofii și esteticienii, artiștii și nu numai au emis demult ideea potrivit căreia “tot ce este frumos, educă”. Sau ar trebui să aibă acest efect! Iar în cazul de față ne oprim la acei conducători auto care își parchează autoturismele în locuri nepermise, incomodând pietonii, accesul în instituții publice, magazine etc. Un gest de sfidare a bunului simț, chiar și atunci când trotuarele devin locuri de parcare a autovehiculelor până în gard, chit că tupeiștii și-ar putea gara mașinile în propria curte...
Revenind la subiect, ideea Primăriei de “plantare” pe trotuare a sferelor din beton acoperite cu maramoroc, în cele mai multe din cazuri nu a reușit, acestea fiind mutate de colo-colo. Ceva mai mult rezistă fragilii stâlpișorii din metal și plastic, până când îi mănâncă rugina sau sunt distruși inclusiv cu utilajele de deszăpezire.
Iar în cazul blocării carosabilului s-a venit cu soluția jardinierelor din material lemnos, având stema Brăilei. După cum aflăm de la Dumitru Munteanu, directorul Serviciului de Utilitate Publică Administrare și Gospodărire Locală (SUPAGL), “au fost amplasate pe carosabil, în diverse zone din municipiu, 75 de asemenea jardiniere, costând între 1000 și 2000 de lei, în medie 1500 lei/bucata. Iar efectul a fost în cea mai mare parte, cel scontat”. Interesându-ne ce a însemnat pentru Seroplant această măsură, directorul Ligia Drăgan ne-a declarat: “În perioada când jardinirele aveau lalele, în general nu s-au rupt aceste flori, dar acolo unde era și tuia de dimensiuni mici, de exemplu la biserica Sf. Spiridon, au fost indivizi care au smuls acești arbuști. Nu am făcut un calcul privind amintitele jardiniere, dar ne-a costat și ne costă destul de mult întreținerea lor: pământul și florile, tratamentele fitosanitare, apa și forța de muncă”. În concluzie, demersurile de a fi civilizați ne costă nu glumă!