Cu 24 de IMM-uri la o mie de locuitori, la jumătate faţă de media UE, România rămâne prizoniera companiilor mari, firme de stat „anchilozate" şi greu de restructurat, a multinaţionalelor care aduc în economie 150 mld. euro anual (60% din cifra de afaceri totală a businessului din ţară) şi a deciziilor luate în afara ţării, deşi antreprenoriatul a fost o prioritate pentru toate guvernele, însă doar la nivel declarativ.
De şase ani, economia locală se zbate să treacă de 500.000 de IMM-uri, fără succes până în prezent, iar ţinta asumată de guvernul Ponta, de 670.000 de companii până în 2020, rămâne un obiectiv ambiţios, fără vreun plan concret de realizare.
Cu bugete totale de 5 mil. euro anual, cum are programul SRL-D, nu poţi crea şi susţine o clasă de antreprenori şi aşa sugrumată de impozite, taxe şi schimbări legislative de la o lună la alta, scrie Ziarul Financiar, citat de Mediafax. „E praf în ochi", spune un tânăr antreprenor despre finanţarea maximă de 10.000 de euro de care poate beneficia un debutant în afaceri în România.