Renault trebuie să oprească producţia unui model de familie al mărcii Dacia, Logan MCV, Dokker sau Lodgy, a declarat un purtător de cuvânt ai grupului, confirmând informaţia publicată de Les Echos, potrivit Autonews Europe.
Motivul pentru care Renault va renunţa la unul dintre modelele de familie ale mărcii Dacia este că acest segment al pieţei auto se mută dinspre van-uri şi break-uri către SUV-uri şi modele crossover, potrivit unui analist al Inovev, Jamel Taganza.
Morgan Stanley estimează că Dacia are o marjă operaţională de 9%, similară cu cea a producătorilor de maşini de lux, iar continuarea producţiei unui model care înregistrează vânzări slabe ar pune în pericol profitabilitatea mărcii.
Dintre cele trei modele din segmentul minivan, doar Logan MCV a consemnat o creştere a vânzărilor, datorită versiunii îmbunătăţite prezentate în septembrie 2013.
Astfel, în Europa, vânzările modelului Logan MCV, produs în România, au urcat în primele opt luni ale anului la 23.930 de unităţi, mai mult decât dublul faţă de aceeaşi perioadă din 2013.
În schimb, vânzările la nivel european ale modelului Lodgy au scăzut, iar ale Dokker-ului au stagnat.
Mai exact, vânzările modelului Lodgy au coborât cu 44%, la 11.238 de unităţi, în primele şase luni ale anului, într-un segment care a înregistrat un declin de 9% în Europa, potrivit datelor JATO.
Dintre cele trei modele Dacia, Dokker a înregistrat cea mai consistentă cerere, volumul vânzărilor fiind constant, chiar şi în condiţiile în care segmentul de piaţă de care aparţine a consemnat un declin de 41% în perioada 2011-2014, potrivit analistului companiei Inovev.
În primele opt luni ale acestui an, vânzările Dacia în Europa au crescut cu 30% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 250.769 de unităţi, datorită cererii mari pentru modelele Sandero, Logan sedan şi Duster, potrivit institutului de cercetare de piaţă JATO Dynamics.