Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul, cu excepţia vânzărilor auto, a scăzut în ianuarie cu 24,4% ca serie brută şi a urcat cu 1,6% ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, iar comparativ cu ianuarie 2014 este mai mare cu 6,3% brut, respectiv 6,8% ajustat.
Evoluţia a fost influenţată de scăderea vânzărilor de produse nealimentare (cu 26,1% brut faţă de ultima lună din 2014), cea a vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (24,8%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (20,2%).
"Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna ianuarie 2015, comparativ cu luna precedentă a crescut cu 1,6%, ca urmare a creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+3,2%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+0,2%). Vânzările de produse nealimentare au scăzut cu 0,3%", se arată într-un comunicat al Institutului Naţional de Statistică (INS).
Faţă de ianuarie 2014, cifra de afaceri pentru comerţul cu amănuntul a avut un avans de 6,3% ca serie brută, datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (10,3%), comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (8%) şi la vânzările de produse nealimentare (2,3%).
Ca serie ajustată, indicatorul a fost mai mare cu 6,8%, ca urmare a majorării livrărilor de alimente, băuturi şi tutun (cu 7,6%), carburanţi (5,2%) şi mărfuri nealimentare (4%).