• pilotul Valentin Nemţanu revine în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă şi se clasează de două ori pe podium la clasa Dacia Revival
Brăileanul Valentin Nemţanu participă în acest an la Campionatul Naţional de Viteză în Coastă, la clasa Dacia Revival, iar în primele două etape a fost de fiecare dată pe podium. Pilotul brăilean s-a clasat pe locul al doilea, pe 22 mai, la Cheile Grădiştei şi pe poziţia a treia, pe 9 iunie, la Poiana Braşov.
“Rezultatele sunt bune, în condiţiile în care maşina este încă în reconstrucţie, cheltuielile nu sunt exagerate, dar nu subestimaţi partea tehnică a pregătirilor, a pieselor scoase din fabricaţie, de care am nevoie. Sper să atragem şi alţi pasionaţi care să <resusciteze> candidatele de la remat”, ne-a declarat pilotul Valentin Nemţanu.
Brăileanul revine în astfel de competiţie după o perioadă de 40 de ani. Dacă prima dată a ratat podiumul acum, cu experienţa competiţiilor naţionale şi cu un palmares bogat, Nemţanu este un candidat la podium, la finalul competiţiei de la clasa Dacia Revival.
“Aşadar, prin 1979, m-am înscris cu un Fiat 850 la un concurs naţional de viteză pe traseu montan, urcarea de la Râşnov la Pârâul Rece. După câteva probleme mici la secretariat au venit antrenamentele oficiale, când am ars garnitura de chiulasă. Ajuns acasă, si aflându-se adevărata ispravă, mama mea grijulie mi-a luat carnetul şi cheile maşinii. Şi m-am lecuit un sezon. Apoi am arbitrat câţiva ani diverse etape, Soveja, Măgura Bacău, Oituz, etc. Iată-mă acum, după 40 de ani, într-o Dacia 1310, la grupa maşinilor istorice, şi în noul program Dacia Revival. Mai precis este vorba despre readucerea unor Dacii de competiţii la start, în etape ale Campionatului Naţional de viteză în coastă pe 2019”, ne-a povestit pilotul brăilean.
Una dintre cele mai vechi discipline sportive automobilistice atestate în România
Viteza în coastă reprezintă una dintre cele mai accesibile forme de motorsport, fiind totodată şi una dintre cele mai vechi discipline sportive automobilistice atestate în România. Într-o cursă de viteză în coastă fiecare concurent urmăreşte să obţină cel mai scurt timp, pe un traseu de asfalt cu diferenţă de nivel parcurs în urcare. Startul se dă individual, la interval de 30 de secunde sau 1 minut, fiecare concurent fiind singur pe traseu. Spre deosebire de raliuri, cursele de viteză în coastă necesită doar prezenţa pilotului. Conform regulamentului Federaţiei Române de Automobilism Sportiv, un traseu poate fi omologat pentru o etapă de Campionat Naţional de Viteză în Coastă, dacă are minim 3 km lungime, iar asfaltul este de bună calitate. Pe traseu sunt amplasate posturi ale comisarilor de traseu, iar cronometrarea se face cu un sistem de fotocelule.