Mergi la conţinutul principal
Agricost face treabă bună în Insula Mare a Brăilei

Drumul de milioane

• noul drum de beton, cu o lungime de peste 10 kilometri, este destinat traficului greu, de 70 de tone și a fost construit de „WBC Best Drives Construct” Buzău • drumul va prelua circa 35% din traficul de marfă, intrări - ieșiri, al „Agricost” și va asigura legătura mai rapidă a fabricilor de lucernă din IMB cu Punctul de livrare Bălaia • Agricost este cea mai mare exploatație agricolă din Uniunea Europeană și cel mai mare producător de cereale și furaje din România

 

Construit într-un timp record, în perioada 1 septembrie 2022 - 13 iulie 2023 și destinat traficului greu, de 70 de tone, din Insula Mare a Brăilei, noul drum de beton, inaugurat la mijlocul lunii iulie a.c., leagă drumul județean 212 A, care traversează IMB de la un capăt la celălalt, de comuna Gropeni, respectiv Punctul de livrare Bălaia. Importanța noului proiect finalizat de Agricost - cea mai mare exploatație agricolă din Uniunea Europeană și cel mai mare producător de cereale și furaje din România, după producția totală anuală obținută - este una covârșitoare, dat fiind faptul că, la Bălaia, pe malul Dunării, se află un important punct de livrare prin care este scoasă, în containere, marfa sosită de la fabricile de procesare a lucernei din IMB. Valoarea investiției este de 6,12 milioane de euro.

Având o lungime totală de 10.412 metri și incluzând tronsonul de la magistrală și până la intersecție (9.512 m), legătura drum principal - bac (603 m) și legătura drum principal - punct de livrare Bălaia (297 m), drumul de beton înglobează în interior sute de barje de pietriș, menit să susțină vehiculele grele, de până la 70 de tone, care vor traversa Insula și vor aduce marfă către și de la Punctul de livrare Bălaia, situat vizavi de comuna Gropeni.

Construit cu aproape un metru deasupra solului, noul drum include în structura sa un strat de 30 cm fundație de balast compactat (circa 33.000 de mc), 20 cm agregate lianți hidraulici compactați (14.405 mc) și 22 cm beton rutier tip BcR 4,5 striat (63.697 mc). Drumul de 10 kilometri are o pantă de 2% în acoperiș cu rost longitudinal și un acostament de 0,75 cm pe ambele sensuri de mers. Drumul de la Bălaia traversează patru podețe, având 851 ml de parapete metalic și 89 de marcaje rutiere. El include, de asemenea, peste 30.000 de ml de marcaje longitudinale.

Drumul a fost construit de „WBC Best Drives Construct” Buzău, în baza Autorizație de construcție nr. 46, emisă de Consiliul Județean Brăila la data de 25.05.2022. Proiectant al drumului a fost „Structural Engineering And Tehnology” București, iar diriginte de șantier CIC Cons Brăila.

„Scopul acestui proiect este acela de a îmbunătăți traficul rutier în Insula Mare a Brăilei. Circa 30-35% din marfă - intrări și ieșiri - vor fi scoase pe acest drum de beton. Acolo, la Bălaia, avem un punct de livrare (vizavi de comuna Gropeni) prin care intenționăm să scoatem, pe barje, întreaga cantitate de marfă containerizată, să nu mai folosim calea rutieră, așa cum o folosim acum”, ne-au precizat surse din cadrul Agricost.

Practic, noul drum de beton, lung de 10 klometri, leagă drumul județean care traversează Insula Mare a Brăilei de la un capăt la celălalt de Punctul de livrare Bălaia și comuna Gropeni. Drumul este deosebit de folositor și locuitorilor din zonă, dar și angajaților Agricost care vin la muncă traversând Dunărea cu bacul pe la Gropeni și care, mai înainte, erau nevoiți să se deplaseze pe un drum de pământ (drum de exploatare).

Datorită noului drum de beton, construit de Agricost, va crește considerabil traficul în zonă, iar containerele cu marfă sosită de la cele trei fabrici de procesare a lucernei vor fi descărcate mai rapid, direct pe barje, la Punctul de livrare de la Bălaia. 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro