• deşi susţine că nu sunt multe astfel de cazuri care ajung să fie aduse de către brăileni în atenţia municipalităţii, primarul Marian Dragomir a ţinut să sublinieze că asemenea speţe trebuie gestionate doar de Poliţie • edilul-şef a dat un exemplu în care documentele unei asociaţii din Vidin au fost trimise Primăriei, ceea ce mai mult a încurcat soluţionarea problemei
Primarul Marian Dragomir a atras, recent, atenţia că municipalitatea nu se poate implica în problemele apărute la nivelul asociaţiilor de proprietari, în ciuda dorinţei oamenilor. Acesta a făcut referire în special la cazurile de fraudă, care deşi nu sunt foarte multe, nu ar trebui să fie sesizate Primăriei Brăila, ci Poliţiei, a subliniat Dragomir.
„Noi suntem cei care avem obligaţia de a coordona organizarea acelor concursuri prin care administratorii îşi dobândesc atestatele. Avem posibilitatea de a verifica şi trebuie să verificăm dacă administratorul este atestat. Dar cam atât. În schimb, eu le recomand tuturor asociaţiilor de proprietari ca atunci când au probleme legate de fraude să se adreseze direct Poliţiei. Aceasta este situaţia cea mai corectă, deoarece ei au angajat administratorul, ei şi-au ales preşedintele de asociaţie, iar cei care au rol determinat în constatarea fraudelor sunt cei de la Poliţie. Din punctul meu de vedere rolul Primăriei este de a verifica şi de a urmări ca administratorii să fie în regulă din punct de vedere al documentelor pe care aceştia le au când îndeplinesc această funcţie, dar pentru constatarea anumitor fraude, Poliţia este instituţia care poate lua măsuri”, a declarat Dragomir.
Edilul-şef nu mai vrea ca Primăria să fie ţinta speculaţiilor asociaţiilor de proprietari
Pentru a sublinia şi mai clar de ce face astfel de recomandări, primarul a ţinut să amintească un caz recent, în care o asociaţie de proprietari din cartierul Vidin şi-a trimis documente importante către Primărie în încercarea de a soluţiona o situaţie privind o posibilă fraudă, însă mai rău a încurcat lucrurile procedând astfel.
„Vreau să vă spun că există un caz al unei asociaţii din Vidin. E o situaţie jenantă de-a dreptul. Aceştia au transmis documentele asociaţiei către Primărie în mai multe cutii. Primăria le-a ridicat de la Poştă. Ulterior au solicitat să le restituim documentele, numai că aceştia neavând o conducere statutar aleasă, nu am avut cui să le restituim. Le-am recomandat, pentru acele fraude şi pentru faptul că între timp administratorul de acolo se spune că fugise cu o sumă de bani - era dispărut etc. -, să se adreseze Poliţiei. Lucru pe care l-au făcut. În final, noi am returnat această documentaţie şi corespondenţa cu asociaţia de proprietari către Poliţia Economică”, a mai completat primarul
Sursa citată a mai adăugat că prin apelarea direct la ajutorul Poliţiei se evită situaţii de acest gen, dar şi posibile nemulţumiri în modul în care Primăria face verificări la asociaţiile de proprietari.
„Au fost situaţii în trecut când se spunea că au venit cei de la Primărie, care au solicitat de la administratori anumite documente, care poate au văzut sau poate nu au văzut tot ce şi-au dorit dânşii. Iar pentru a nu mai fi implicaţi în nişte speculaţii de genul acesta transmit încă o dată că există instituţii care au aceste atribuţii în domeniu, clar prevăzute de legislaţie”, a conchis Dragomir.