În vacanţa intersemestrială s-au desfăşurat fazele naţionale ale olimpiadelor de chimie, fizică şi limba engleză. Elevii brăileni care ne-au reprezentat la această fază superioară a concursului au reuşit să aducă Brăila pe primele locuri. Facem cunoscute aceste performanţe, fiecărei discipline fiindu-i dedicată o zi, pentru a putea prezenta mai multe detalii despre aceşti copii inteligenţi, sensibili şi frumoşi.
Etapa naţională a olimpiadei de limba engleză s-a desfăşurat la Iaşi, iar Brăila a fost reprezentată de patru copii, cei care au obţinut cele mai mari medii la proba de baraj a etapei judeţene: Andreea Hothogu, clasa a IX-a, Colegiul "Bălcescu", prof. Luminiţa Mocanu, Nicoleta Cruceanu, clasa a X-a, Colegiul "Murgoci", prof. Dana Oprescu, Roxana Stoica, clasa a XI-a, Colegiul "Murgoci", prof. Rodica Neagu, şi Traian Vraciu, clasa a XI-a, Liceul "Iorga", prof. Anca Drăgan. Ei au obţinut rezultate bune, însă, din păcate, numai două fete au reuşit să ia menţiuni: Roxana Stoica şi Nicoleta Cruceanu.
Roxana Stoica, la prima participare la acest nivel al olimpiadei, a povestit că i s-a părut interesantă competiţia, că i-a solicitat mult creativitatea şi i-a plăcut acest lucru. Nicoleta Cruceanu a fost la a doua participare la o olimpiadă naţională şi a spus că ştia la ce să se aştepte, însă orice participare este un eveniment unic şi rezervă surprize. Ele învaţă în mod obişnuit trei ore pe zi pentru limba engleză, însă înainte de olimpiadă orice altceva dispare. Doar aşa, spun ele, reuşesc să facă faţă cerinţelor concursului.
Profesoarele care le-au îndrumat pe cele două eleve spun că a fost posibil să obţină rezultate bune pentru că au specializare bilingvă, deci foarte multe ore la clasă de limba engleză. "Ei vin şi la pregătire, sâmbăta, lucrează intens cu orice ocazie. De asemenea, la noi se organizează şi examenele Cambridge şi aşa putem achiziţiona ultimele apariţii în domeniul studiului acestei limbi. Pe lângă toate acestea trebuie să fii şi talentat pentru a obţine rezultate, talentul face diferenţa atunci când doi elevi învaţă la fel. Acum, ei au şi altă deschidere. De exemplu, una dintre ele a făcut speaking cu nativi, vorbind cu colegii de cameră ai fratelui ei, plecat la studii în Anglia", a povestit prof. Dana Oprescu.
Copiii foarte buni la trei probe simultan fac performanţă
Obţinerea performanţelor la o limbă modernă este dificilă pentru că presupune ca elevul să fie foarte bun din trei puncte de vedere; stăpânirea gramaticii şi compoziţiei, înţelegerea mesajului oral şi producerea mesajului oral, fiecare având pondere egală în media finală. "Ei trebuie să fie foarte buni la toate aceste probe şi acest lucru, de cele mai multe ori, nu se întâmplă. Fiecare are un punct mai slab. Studiul unei limbi străine presupune foarte multă muncă, mulţi ani. Copiii prind cel mai bine o limbă străină când sunt mici, dar studiul trebuie continuat constant. Obţinerea certificatelor motivează majoritatea copiilor şi de aceea, de anul acesta, vom da posibilitatea şi celor din gimnaziu să obţină certificate Cambridge", a explicat profesoara Rodica Neagu, care a făcut parte din Comisia Centrală de Evaluare în cadrul olimpiadei naţionale.