• Nicoleta Ciauşu a obţinut premiul I la categoria “Soft Educaţional”, iar Cristian Vasilache a câştigat premiul III la secţiunea “Soft Utilitar” • ambii sunt elevi ai Colegiului “Murgoci”
Concursul National “InfoEducaţie”, competiţie dedicată elevilor cu aptitudini, înclinaţii şi interes pentru crearea aplicaţiilor informatice, atât de la profilul real, cât şi de la alte profile, şi-a desemnat câştigătorii. Etapa naţională s-a desfăşurat în tabăra Gălăciuc (judeţul Vrancea) la începutul acestei luni şi a constat într-un concurs open, pe parcursul a 24 de ore, în care fiecare participant a realizat o lucrare pe o temă dată. Lucrarea trebuia să îmbine elemente de proiectare, programare şi design, iar concurenţii puteau alege una din următoarele secţiuni: Web, Soft Utilitar, Soft Educaţional, Multimedia, Roboţi.
Lotul judeţului Brăila a fost format din şase elevi. Din partea Colegiului “Murgoci” au concurat patru elevi, toţi îndrumaţi de prof. Paul Pruş, după cum urmează: Nicoleta Ciauşu, clasa a XI-a - secţiunea Soft Educaţional; Dragoş Ştefan Pruş, clasa a IX-a - secţiunea Roboţi; Ştefan Ciuculan, clasa a IX-a - secţiunea Roboţi; Cristian Vasilache, clasa a X-a - secţiunea Soft Utilitar. De la Colegiul “Bălcescu” au concurat Eduard Cristian Podaru, clasa a X-a, prof. Nistor Moţ - secţiunea Soft Utilitar şi Alexandru Mateescu, clasa a X-a, prof. Liliana Arici - secţiunea Soft Utilitar.
După prima etapă s-au calificat la concursul open Nicoleta Ciauşu şi Vasilache Cristian, ambii fiind apoi premiaţi. Nicoleta a câştigat premiul I la categoria “Soft Educaţional”. Ea a obţinut 161,38 puncte cu lucrarea „LearnAnatomy”, un software educaţional destinat elevilor de liceu, creat în scopul studiului individual, ca suport de curs pentru materia de clasa a XI-a la biologie. Software-ul are două secţiuni: de învăţare şi de verificare a cunoştinţelor. Secţiunea de învăţare prezintă, în 3D, scheletul uman, cu posibilitatea rotirii, măririi/micşorării lui. Grupele de oase vizibile pot fi activate/dezactivate. La apăsarea pe un os, elevul primeşte informaţii despre acesta şi îl poate vizualiza în detaliu. Secţiunea de verificare a cunoştinţelor oferă 2 mini-game-uri şi un chestionar cu întrebări.
Cristian a obţinut premiul III la secţiunea “Soft Utilitar”, cu jocul Gravity Shift, un joc de tip 2.5D Top-Down Space Shooter cu elemente RPG. Acţiunea are loc în viitor, unde nu mai există ţară, nu mai există graniţe, ci doar companii ce influenţează lumea şi deţin monopol asupra oricăror tehnologii pe care le-au brevetat. Inteligenţa artificială a devenit cu mult mai puternică cu cât a trecut timpul, iar cu ajutorul acesteia a fost descoperită o nouă arie a realităţii: Hiperspaţiul.
Nu este primul premiu câştigat de cei doi elevi brăileni într-o competiţie şcolară. Nicoleta a participat până acum la două naţionale de informatică, iar anul acesta a concurat la Tehnologia Informaţiei, unde a câştigat medalia de bronz. Anul trecut, ea a câştigat tot premiul I la “InfoEducaţie”. Palmaresul său mai numără un premiul I câştigat la “Competiţia Java - Programează în Greenfoot”, iar anul acesta a participat la “First Tech Challenge”, cea mai mare competiţie de robotică din România. Tânăra face şi voluntariat, este mentor CoderDojo Brăila şi ţine cursuri de C# (C Sharp) pentru colegii ei de liceu.
Cristian excelează în competiţiile de Public Speaking la care participă din clasa a VII-a. La ediţia de anul acesta el ajuns până în semifinala naţională. De asemenea, el este un elev foarte bun la matematică, tot anul acesta participând şi la Concursul Naţional „Adolf Haimovici”.
Felicitări elevilor şi profesorilor îndrumători!