• Marius Ignat, elev în clasa a XII-a la Colegiul “Bălcescu”, a câştigat premiul II din partea Ministerului Educaţiei, iar Roxana Ionela Grozea, elevă în clasa a VII-a la “Murgoci”, a primit premiul pentru cel mai mare punctaj obţinut de un elev brăilean de gimnaziu
Weekendul acesta, Brăila a reunit cei mai buni elevi la disciplina fizică din ţară, în cadrul Concursului Naţional “Evrika”. La competiţia organizată de Inspectoratul Şcolar Judeţean Brăila şi Ministerul Educaţiei Naţionale au participat peste 160 de elevi din 31 de judeţe, din clasele VII-XII, elevi care s-au remarcat în mod deosebit la olimpiadele naţionale şi internaţionale de fizică, în anul şcolar anterior. Judeţul Brăila a fost reprezentat de şase elevi, doi dintre aceştia numărându-se printre câştigătorii ediţiei.
Cea mai bună performanţă a avut-o Marius Ignat, elev în clasa a XII-a la Colegiul “Bălcescu”, care a câştigat premiul II din partea Ministerului Educaţiei. Rezultatul acestuia a fost premiat şi de Primăria Brăila, el având cel mai mare punctaj obţinut de un elev brăilean de liceu. De asemenea, el a primit o distincţie şi din partea Sindicatului “Învăţământ” Brăila.
O figură frumoasă a făcut şi Roxana Ionela Grozea, elevă în clasa a VII-a la Colegiul “Murgoci”. Ea a primit premiul pentru cel mai mare punctaj obţinut de un elev brăilean de gimnaziu, oferit de firma Natural Vit SRL Brăila.
Premiul pentru cel mai mare punctaj din concurs la liceu, respectiv gimnaziu, acordat de Rotary, i-a revenit elevei Cristiana Andreea Murgoci, respectiv David Constantinescu, ambii elevi la Liceul Internaţional de Informatică Bucureşti. Cristina a primit şi premiul sponsorilor brăileni pentru cel mai mare punctaj din concurs.
Premierea a avut loc duminică, în aula Universităţii “Constantin Brâncoveanu” Brăila. Comisia concursului a fost formată din profesori universitari, inspectori şi profesori de fizică din tară, invitatul de onoare fiind prof. Emilian Micu, iniţiatorul concursului “Evrika”.
Concursul Naţional de Fizică “Evrika” are ca scop formarea şi dezvoltarea competenţelor specifice domeniului ştiinţelor la elevii cu aptitudini şi motivaţi pentru acest domeniu, atragerea elevilor către studiul ştiinţelor, în general, şi către studiul fizicii, în special, precum şi identificarea elevilor capabili de performanţă în acest domeniu.