Mergi la conţinutul principal

Doar doi deputaţi brăileni interesaţi de Masterplanul de transport

Din cei zece parlamentari ai Brăilei doar doi deputaţi au decis să participe ieri la prezentarea făcută de ministrul Transporturilor, Ioan Rus pentru Masterplanul General de Transport (MPGT). Deşi pare greu de crezut, documentul strategic pentru infrastructură şi în baza căruia România va primi finanţările nerambursabile de la Comisia Europeană în exerciţiul financiar 2014 -2020, nu a prezentat interes decât pentru deputatul PDL Alexandru Nazare şi UNPR-istul Silviu Dorin Petrea, ceilalţi 8 preferând să ignore întâlnirea. Contactaţi telefonic după încheierea prezentării, cei doi parlamentari au confirmat faptul că Brăila a fost prinsă în planul ce urmează a fi trimis Comisiei Europene după o perioadă de dezbateri publice, cu trei drumuri expres: Muntenia Express (Găieşti - Ploieşti - Buzău - Brăila, 245 km suma alocată estimativă fiind de 1280 milioane de euro, fără TVA), Milcovia Express (Bacău - Focşani - Brăila - Galaţi, 213 km - 1024 milioane de euro, fără TVA) şi Dobrogea Express (Brăila - Tulcea - Contanţa, inclusiv podul peste Dunăre, 186 km - 1369 milioane de euro, fără TVA). Totodată, deputatul UNPR Silviu Petrea a ţinut să amintească, că în plan există şi un drum trans-regio (Brăila - Slobozia - Drajna - Călăraşi - Chiciu, la graniţa cu Bulgaria), însemnând 142 km, costul estimat fiind la 71 milioane de euro, fără TVA.
Draftul proiectului Masterplanului de transport a fost preluat ieri şi de presa naţională. Interesant de menţionat este că din acesta reiese că se are în vedere şi o reabilitare a căilor ferate la nivel de viteză de care ar putea beneficia şi Brăila. Concret este vorba despre ruta Bucureşti - Iaşi via Bacău - Buzău - Galaţi - Paşcani - Ucraina, precum şi ruta Făurei - Feteşti. Pe scurt, dacă în prezent viteza medie pe aceste rute este de până la 60 km/h, pe viitor se doreşte atingerea vitezei de 100 km/h. Tot în draft-ul proiectului vedem că Portul Brăila a fost ocolit la capitolul reabilitări.

Nazare: "Să înceapă cu podul şi să trimită cererea de finanţare mai repede ca să se vadă ceva"

Deputatul PDL Brăila, Alexandru Nazare a precizat că în cadrul discuţiei de ieri a cerut în mod expres ca realizarea drumurilor care privesc judeţul nostru şi Galaţiul să înceapă cu podul peste Dunăre. Totodată, acesta a afirmat că a solicitat introducerea în Masterplan şi a aeroportului Ianca, precum şi dezvoltarea Portului Brăila. "Timp de o lună de acum încolo sunt dezbateri, dar nu la fel de importante cum a fost cea de astăzi (n.r. ieri). Sunt nişte date stabilite pentru dezbaterea pe rutier, pe feroviar, pe naval şi aşa mai departe. Luna asta de zile, teoretic, încă mai pot fi făcute schimbări şi după aceea se bate în cuie. Ăsta rămâne, e documentul cadru după care ne ghidăm. Referitor la Brăila şi Galaţi eu le-am spus că este inadmisibil să avem al doilea pol urban al României neconectat în vreun fel cu restul ţării. Bun, există o variantă de drum expres prezentată, care este Buzău - Brăila - Galaţi. Deci practic mult promisa autostradă de Bunea, Ponta, Şova şi alţii nu mai există, ci doar drumul ăsta expres. În ceea ce mă priveşte, consider că orice conexiune între Brăila - Galaţi, fie cu Buzăul, fie cu Focşani sau cu Slobozia - Drajna e bună. În Masterplan sunt două legături, una cu Focşaniul şi una cu Buzăul. Partea cerută de mine este să înceapă cu podul. Chiar dacă e pod făcut pentru drum expres, să înceapă cu el pentru că este cel mai important. Şi infrastructura adiacentă, astfel încât să putem trece Dunărea. Să înceapă cu podul şi să trimită cererea de finanţare cât mai repede, ca să se vadă ceva", a declarat Nazare. Totodată, democrat liberalul a afirmat că speră ca Ministerul Transporturilor să îşi ţină promisiunea măcar în privinţa drumurilor expres. "Am cerut includerea în Masterplan a aeroportului de la Ianca, care poate să deservească patru oraşe - Buzău, Galaţi, Brăila şi Focşani. Este mai mult decât fezabil şi se califică sub toate formele pentru finanţare europeană. Ministrul Rus l-a şi pomenit, pentru că am stat de vorbă cu el şi i-am explicat fiecare treabă în parte, înainte de şedinţa de azi (n.r. ieri). (...) Am cerut şi bani pentru dezvoltarea porturilor atât la Galaţi cât şi la Brăila pentru terminale intermodale, care să ne ajute măcar să restartăm activitatea celor două porturi. Acum să vedem ce o ieşi. Oricum nu a mai fost nimeni, doar Petrea care a asistat. Nu a mai fost nimeni care să susţină pe lângă mine treaba asta", a conchis deputatul.

Petrea: "Trebuie să fim realişti, dacă am face 2600 km de autostradă ne-ar trebui 50 miliarde de euro. Nu îi avem"

La rândul său UNPR-istul Silviu Dorin Petrea s-a artătat destul de încântat de cele trei drumuri expres care privesc Brăila, chiar dacă promisiunile privind realizarea unei autostrăzi nu au mai fost respectate. Potrivit deputatului, drumurile expres vor fi special construite astfel încât, în condiţiile în care vor exista fonduri, ele să poată fi transformate în autostrăzi. "Se pune accent foarte mult pe partea de drumuri expres şi drumuri trans-regionale. Adică nu mai facem 2600 de km de autostradă, ci doar 656 km autostradă şi facem 2226 km de drumuri expres. Practic drumurile acestea sunt mai bune pentru noi decât nimic, pentru că în orice moment, în funcţie de bani, de buget şi de importanţa localităţilor, le poţi transforma mult mai uşor în autostrăzi. Practic, ele vor fi predimensionate încă de la început la nivel de drum de autostradă. Asta este cel mai important lucru ce se poate realiza. Trebuie să fim realişti, dacă am face 2600 km de autostradă ne-ar trebui 50 mililarde de euro, bani pe care nu îi avem. Avem în jur de 6-8 miliarde de euro bani, din fonduri europene, din ce se mai strâng la buget, accize şi aşa mai departe, cu totul nu reuşim să strângem banii pentru 2600 km de autostradă. Însă este mult mai uşor ca în 2015-2020 să facem aceşti 650 km autostradă şi mai mult de 2200 km de drumuri expres", a declarat Petrea. Potrivit deputatului, cele trei proiecte de drum expres în care este prinsă şi Brăila sunt foarte importante, pentru că odată cu acestea se discută şi de centurile ocolitoare. "Nu regăsim în Masterplanul de transport Portul Brăila, pentru modernizare. Nu ştiu ce s-a întâmplat, dacă am cerut sau nu modernizarea portului. Este poate lucrul în care am pierdut prin acest Masterplan. (...) În prezent Masterplanul în forma aceasta a fost acceptat de către Comisia Europeană, iar el va fi în discuţie până la sfârşitul lunii noiembrie. Atunci va trebui să ne hotărâm dacă el ca şi Masterplan rămâne la nivelul ăsta în care toată lumea şi-a dat acceptul, la nivel naţional, politic, sau îl transformăm într-un proiect de lege şi îl vom vota în următoarea sesiune, astfel încât să ştim clar că asta e legea, nu o mai schimbă nimeni pe parcursul următorilor ani", a mai completat sursa citată.
Reamintim că, subiectul drumuri expres la pachet cu podul peste Dunăre este adus pe agenda publică fix în perioada apropierii campaniilor electorale, după care este uitat complet de cei care îi promit materializarea, element care nu ar trebui trecut cu vederea prea uşor.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro