În iunie 2020 debuta în cadrul Colegiului Tehnic „C.D. Nenițescu” proiectul Erasmus +KA1 “Inovație, durabilitate și eficiență în educație”, un proiect care a avut ca principal obiectiv: imprimarea unei dimensiuni moderne școlii, prin achiziționarea cunoștințelor necesare scrierii, coordonării și implementării proiectelor europene. Prin participarea la acest curs, patru cadre didactice au dobândit competențele manageriale și abilitățile interculturale necesare coordonării unui viitor proiect și au devenit persoane resursă atât pentru colegi cât și pentru elevi. Exersând la atelierele de lucru din cadrul cursului, ei au devenit capabili să insufle elevilor valorile și atitudinile europene: toleranța, nediscriminarea, libertatea de exprimare și acceptarea diversității lingvistice, culturale și etnice.
Scopurile acestui proiect au fost multiple și au vizat atât cadrele didactice și elevii, cât și școala în ansamblul ei.
Obiectivele proiectului pentru profesori au fost: motivarea și lărgirea propriului orizont (profesorii participanți la curs au împărtașit cu toți colegii experiențele din cadrul proiectului, motivându-i, astfel, să relaționeze la rândul lor cu profesori din școli europene, să folosească platformele pentru găsirea unor viitori parteneri); îmbunătățirea competențelor interculturale și trezirea conștiinței existenței altor culturi și naționalități, precum și reflecția asupra culturii și civilizației țării natale (cum sunt văzut și cum mă văd alții pe mine)
Obiectivele proiectului pentru școală au fost: cooperarea dintre diferite departamente ale școlii care să asigure coeziunea colectivului didactic și să conducă la creșterea șanselor de a participa la proiecte europene, de exemplu, colaborarea dintre catedrele de arii curriculare; împărtășirea experiențelor acumulate precum și găsirea de noi metode de colaborare; prin participarea la acest curs, s-au stabilit contacte cu profesori din alte școli europene, crescând șansele de colaborare într-un proiect european, potrivit celorlalte nevoi ale școlii. Obiectivele proiectului pentru elevi au fost: motivarea elevilor pentru participarea la proiecte europene, colaborarea cu alți elevi din alte țări din Europa. Este vital pentru strategia de internaționalizare a școlii ca ideea de europenizare să fie abordată și în procesul de predare-învățare.
Totodată proiectul și-a propus deschiderea internațională și motivația de participare a profesorilor și elevilor în proiectele europene, acestea devenind parte integrantă a planului de acțiune al școlii.
Proiectul a presupus trei etape:
Prima etapa a însemnat participarea a patru cadre didactice: prof. Giurgiu Alina Elena, prof. Moldoveanu Oana, prof. Mușat Angelica și prof. Șandru Carmen din cadrul Colegiului Tehnic „.D. Nenițescu”, la cursul ,,The New Erasmus program 2021- 2027:writing a successful project for your school”, furnizat de Europass Teacher Academy, derulându-se în Florența, Italia. Participanții la curs au declarat că au învățat să găsească și să analizeze sursele de informare referitoare la planificarea, dezvoltarea și managementul proiectelor, să utilizeze diverse strategii de căutare a viitorilor parteneri prin familiarizarea cu diversele platforme on line (School Education Gateway, e-Twinning, Trello etc), să utilizeze diverse instrumente pentru managementul financiar al proiectelor, să monitorizeze, să evalueze și să disemineze proiecte, să recunoască și să evite cele mai des întâlnite probleme în implementarea proiectelor europene și nu în ultimul rând, au dobândit strategii de comunicare interculturală.
Prin a doua etapă a proiectului cele patru cadre didactice participante au devenit persoane resursă atât pentru colegii lor cât și pentru elevi. Întrucât mulți dintre elevii noștri provin din mediul rural, din familii defavorizate, monoparentale sau cu părinți plecați în străinătate, ei au nevoie să fie îndrumați și educați corespunzător în ceea ce privește acceptarea diversității lingvistice și culturale.
Etapa a treia presupune ca în urma acumulării de experiență să fie implicați și elevii în proiecte Erasmus+ VET. Astfel în urma cursului la care au participat cele patru cadre didactice, acestea vor fi pregătite să coordoneze corespunzător proiecte în care să implice, în mod direct elevii prin stagii de practică în Europa. Prin participări la stagii de practică în țări europene, elevii noștri se vor putea integra și adapta cerințelor pieței muncii la nivel european.
Inițiatoarea proiectului prof. Paraschiv Cristina a declarat că proiectul Erasmus+ a reprezentat un real succes, plus valoare pentru Colegiul Tehnic ,,C.D. Nenițescu” iar în urma diseminării experienței de către cele patru colege participante și alți colegi și-au manifestat dorința de a scrie asemenea proiecte, pentru a câștiga experiență didactică la nivel european.