* Fiscul vrea astfel să scutească de drumuri inutile și statul la cozi cea mai mare parte dintre contribuabili * vă prezentăm lista completă cu formularele fiscale ce pot fi trimise la ANAF doar în formă electronică
Nu mai puțin de 13 declarații fiscale pe care le depun contribuabilii la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) trebuie transmise, din acest an, în mod obligatoriu prin intermediul internetului. Măsura, anunțată încă din 2016 de către conducerea de la acel moment a Fiscului, este inclusă acum într-un act normativ publicat recent în Monitorul Oficial. Potrivit noii reguli, formularele referitoare la obligațiile fiscale aferente lunii ianuarie 2018, așadar cu termen de depunere în februarie 2018, se vor transmite obligatoriu, prin mijloace electronice de transmitere la distanță, în conformitate cu prevederile OPANAF nr.2.326/2017. Altfel spus, abia de luna viitoare intervine obligativitatea transmiterii online a formularelor fiscale aferente lunii în curs, în timp ce acum, în ianuarie, când se depun declarațiile fiscale aferente lunii decembrie 2017, transmiterea prin internet este încă opțională.
Declarațiile fiscale la care face referire actul normativ menționat sunt următoarele:
100 „Declarație privind obligațiile de plată la bugetul de stat”;
101 „Declarație privind impozitul pe profit”;
120 „Decont privind accizele”;
205 „Declarație informativă privind impozitul reținut la sursă, veniturile din jocuri de noroc și câștigurile/pierderile din investiții, pe beneficiari de venit”;
207 „Declarație informativă privind impozitul reținut la sursă/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenți”;
208 „Declarație informativă privind impozitul pe veniturile din transferul proprietăților imobiliare din patrimonial personal”;
300 „Decont de taxă pe valoarea adăugată”;
301 „Decont special de taxă pe valoarea adăugată”;
307„Declarație privind sumele rezultate din ajustarea / corecția ajustărilor / regularizarea taxei pe valoarea adăugată ”;
311 „Declarație privind taxa pe valoarea adăugată colectată datorată de către persoanele impozabile al căror cod de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a fost anulat conform art.316 alin.(11) lit.a) – e), lit.g) sau lit.h) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal ”;
390 VIES „Declarație recapitulativă privind livrările/achizițiile/prestările intracomunitare”;
394 „Declarație informativă privind livrările/prestările și achizițiile efectuate pe teritoriul național de persoanele înregistrate în scopuri de TVA”;
710 „Declarație rectificativă”.
Toate aceste formulare fiscale pot fi descărcate de pe pagina web a ANAF, fiecare având atașat și un fișier în care sunt explicați pașii ce trebuie urmați în completarea lor și transmiterea în format electronic către instituția fiscală.