* consilierii municipali au aprobat, recent, un proiect legat de tarifele și taxele Serviciului de Utilitate Publică de Administrare și Gospodărire Locală (SUPAGL) Brăila * liberalul Adrian Tabarac a dorit să fie informat de ce ridicarea unui cadavru de animal de pe străzi costă 188 lei, în timp ce dezinsecția avio pe un hectar de teren - 183 lei * directorul tehnic Marioara Barbu a venit cu o explicație privind întreaga procedură
Consilierii municipali s-au contrat recent pentru prețurile practicate de Serviciul de Utilitate Publică de Administrare și Gospodărire Locală (SUPAGL) Brăila atunci când vine vorba de ridicarea cadavrelor de animale de pe străzi. Mai exact, membrii CLM au aprobat un proiect care a adus câteva completări la o hotărâre privind tarifele și taxele SUPAGL, ce fusese aprobată în luna aprilie: fundamentarea tarifului pentru erbicidarea cu pompe manuale și introducerea tarifului unei autoutilitare Dacia Dokker Van. Nimic deosebit până aici, doar că liberalul Adrian Tabarac a dorit să semnaleze o discrepanță de prețuri și să ceară unele lămuriri. Deși nu făcea parte din lista noutăților aduse proiectului din aprilie, Tabarac a făcut o comparație între prețul de 188 lei/animal ridicat de pe străzi și dezinsecția cu avionul pe un hectar de teren care costă 183 lei, solicitând să i se răspundă în ce măsură s-a făcut fundamentarea prețurilor.
“Mi se pare o discrepanță foarte mare între cele două tarife. Nu știu cum a fost fundamentarea făcută la colectarea unui hoit de pe stradă, până la urmă. Nu aleargă, nu face nimic, îl găsești, l-ai luat și mai târziu l-ai incinerat. Nu cred că acest lucru pentru un exemplar poate costa mai mult decât o substanță dezinsecție, un pilot plătit, un avion pus în funcțiune pentru a face dezinsecția pentru un hectar. Ba mai mult, apare scris aici și vreau să cred că este o eroare, pentru că la colectarea de cadavre este tariful de 188 lei/cap/zi. E foarte mult. În condițiile în care întreținerea unui câine viu costă 13 lei pe zi”, a declarat Tabarac.
Prezentă în sală, Marioara Barbu, directorul tehnic al SUPAGL a precizat că fundamentarea prețurilor a fostă făcută încă din luna aprilie când s-a aprobat hotărârea inițială. Chiar și așa, a explicat că în acest tarif sunt incluse cheltuielile cu transportul, dezinfectarea străzii, depozitarea temporară în camera de frig a cadavrului, predarea acestuia și incinerarea. De asemenea, a explicat că s-a făcut calcul pentru o cantitate medie, având în vedere că serviciul ridică și cadavre de animale mai mari (de ex. porci) dacă este cazul, la fel cum depinde și de stadiul de putrefacție. Chiar și așa, Barbu a recunoscut că sintagma “pe zi” care apărea și în proiectul inițial este o eroare de redactare.
Primarul Marian Dragomir a intervenit pentru a le solicita consilierilor să ceară astfel de lămuriri tehnice în ședințele de Comisii. Cum liberalii au punctat că la comisii nu se dezbat proiectele și că nu sunt ascultați de majoritatea PSD, spiritele s-au încins puțin la nivelul celor din sală, care au profitat de moment pentru a se contra pe această temă
În cele din urmă proiectul de hotărâre, cu precizarea privind eliminarea sintagmei “pe zi” din calcului tarifului pentru ridicarea cadavrelor de animale de pe domeniul public, a fost aprobat cu 16 voturi “pentru” și cinci abțineri din partea a patru consilieri PNL prezenți la ședință și a consilierului independent Lucian Căprariu.
Precizăm totuși că, potrivit proiectului, pe lângă tarifele percepute pentru ridicarea cadavrelor animalelor de pe străzi, Serviciul de Gestionarea Câini fără stăpân funcționează în baza următoarelor costuri: 96,82 lei pentru captura unui câine, 4,66 lei pentru transportul lui, 4,66 lei pentru transportul materialelor și muncitorilor, 188,49 lei intervenție captură/câine, 13,39 lei întreținerea unui câine în adăpost, 20,60 lei pentru întreținerea câinilor în vederea recuperării, 19,57 lei înregistrare și gestionarea bazei de date și 206 lei - adopție la distanță.